۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۰۹۲۷۶
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

موفقیت دولت در آزمون بزرگ اصلاح اقتصادی کشور نیازمند عزم ملی است

موفقیت دولت در آزمون بزرگ اصلاح اقتصادی کشور نیازمند عزم ملی است
مازندران - حجت الاسلام قائمی با ابراز خرسندی از اقدام اخیر دولت در اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور گفت: موفقیت دولت در این آزمون بزرگ نیازمند همراهی آحاد جامعه است.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، یکی از الزامات حاکمیت اسلامی بر اساس موازین و آموزه‌های شرعی را توجه به معاش و توسعه رفاه اقتصادی جامعه اسلامی دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از بدو تشکیل خود علی رغم شعارهای فرهنگی و استقلال سیاسی، با تشکیل نهادهای حمایتی برای محرومیت زدایی و توسعه رفاه اجتماعی ملت ستمدیده ایران اسلامی، گام برداشت.

وی با بیان این که دنیای استکبار در سال های اخیر با تشدید تحریم‌های شکننده، ایجاد بد بینی در بین مردم نسبت به نظام از طریق القاء ناکارآمدی حکومت دینی را دنبال کرد، افزود: طراحی و اعلام سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی از سوی مقام معظم رهبری که تجلی آن را در نامگذاری سال های اخیر با نگاه اقتصادی بود، بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که در ابتدا طراحی و اجرای نظام پرداخت یارانه برای کارهای مصرفی و مایحتاج مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم، راهی منطقی و صحیح بوده است، خاطرنشان کرد: اما به مرور زمان و شکل گیری مشکلات متعددی همچون فساد اداری، قاچاق کالاهای اساسی، عدم مدیریت مصرف، مقرون به صرفه بودن واردات بجای تولید و بسیاری دیگر از پدیده های خسارت بار این مسیر همه کارشناسان را به این نقطه رساند که باید برای سامان دادن به نظام اقتصادی کشور، دست به یک اقدام بزرگ اصلاحی زد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به اقدام اخیر دولت در اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور ادامه داد: به جهت هزینه های اجتماعی این اقدام برای دولت ها و حتی برخی ادوار مجلس، شاهد به زمین ماندن این اقدام اصلاحی بزرگ و به نوعی جهاد اقتصادی در احیاء اقتصاد و معیشت عزتمند برای جامعه اسلامی بودیم.

حجت الاسلام قائمی خاطرنشان کرد: دولت مردمی سیزدهم با تکیه بر وعده های نصرت الهی و همچنین آرمان‌های انقلاب و به‌دور از هرگونه مشروط کردن اقتصاد کشور به وعده‌های توخالی و عوام‌فریبانه غرب، شروع به اصلاح نظام اقتصاد یارانه ای کشور از طریق هدفمندسازی یارانه‌ها برای تغییر روش آن از اعطاء به واردکنندگان و صاحبان امضاءهای طلایی به مصرف‌کنندگان نهایی کرده است.

وی با بیان این که دولت سیزدهم در لبیک به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از اقشار محروم و کم درآمد گام برداشته است، افزود: دولت علی رغم همه فشارها و تنگناهای معیشتی که بخش مهم آن ناشی از سوء مدیریت در سال های گذشته و طمع ورزی برخی سوء استفاده کنندگان است اقدامات و برنامه های اصلاحی اقتصادی و حمایت های همه جانبه خود را آغاز کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز نیازمند یک عزم ملی و همراهی همه جانبه آحاد ملت ایران برای تحقق برنامه های دولت هستیم، تصریح کرد: مردم با بصیرت و انقلابی کشورمان با بصیرت و حفظ آرامش خود دولت را در گذر از این پیچ مهم تاریخی برای رسیدن به عزت ملی و اسلامی در سایه تحقق تمدن نوین اسلامی یاری دهند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات