۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۰۹۸۳۳
کارشناس امور خانواده عنوان کرد؛

توطئه دشمنان برای کاهش نرخ جمعیت و ترویج تجردگرایی در جامعه

توطئه دشمنان برای کاهش نرخ جمعیت و ترویج تجردگرایی در جامعه
مازندران - حجت الاسلام فولادی با اشاره به توطئه دشمنان در کاهش نرخ جمعیت و ترویج تجرد گرایی در جامعه اسلامی گفت: سیاست های کاهش جمعیت مهم ‌ترین عامل، تغییر سبک زندگی است.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام فولادی، کارشناس خانواده و جمعیت در جمع طلاب دارای سه فرزند و بیشتر و خانواده های آنها، یکی از موضوعات مهم در دنیای معاصر را بحث فروپاشی خانواده در غرب دانست و گفت: با توجه به توسعه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، این مسأله تاثیرات خود را در کشورهای اسلامی گذاشته و کشورمان نیز در این مسأله مستثنی نبوده است.

وی افزود: ابزارهایی که دشمن برای فروپاشی خانواده استفاده کرده، امروز در رسانه‌های ما جریان یافته و جامعه ما را با مشکل بزرگی مواجه کرده است.

حجت الاسلام فولادی با اشاره به این که اگر زمانی سیاست‌های کاهش جمعیت باعث کاهش می‌شد، امروز مهم ‌ترین عامل، تغییر سبک زندگی است، تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی با هجمه‌های شدید رسانه‌ای به‌ شدت در حال از بین رفتن و سبک زندگی غربی جایگزین آن شده که این خود به ‌خود باعث کاهش جمعیت می‌شود و نیاز به کار دیگری نیست.

این کارشناس امور خانواده با اشاره به مشوق های غرب برای فرزندآوری در نظر گرفته می شود، گفت: در مقابل سبک زندگی اسلامی به گونه‌ای است که باعث فرزندآوری می‌شود، آیات و روایات متعددی در مورد ازدواج و فرزند آوری داریم که اگر جوان‌ها به آن توجه کنند، می بینند که همه احکام و مسائل در قرآن آمده که این مسأله نشان ‌دهنده اهمیت ازدواج و ازدیاد نسل است.

وی با بیان این که متأسفانه امروز اولویت دختران و خانواده‌های آن‌ها، تحصیلات و رفتن به دانشگاه و اشتغال است و در آخرین مرحله ازدواج قرار دارد، گفت: اولویت دختران جامعه اسلامی باید ازدواج باشد و باید دید چطور می‌شود همسر و مادر بودن و ارزش همسری و مادری را برای نسل امروز جا انداخت که متوجه ارزش آن شوند.

حجت الاسلام فولادی با اشاره به این که وقتی ارزش مادری در جامعه نهادینه نشود برای فرزندآوری نیز هیچ ارزشی وجود نخواهد داشت، افزود: امروز مسأله سقط جنین به یکی از چالش های مهم جامعه ما تبدیل شده و وقتی وارد علل انجام این مسأله می شویم ابتدا مشکلات اقتصادی را بیان می کنند، اما بعد از بررسی‌ها و بیان علل، تنها پنج درصد از افراد فقر را عامل سقط بیان کردند و نود و پنج درصد آن‌ها فقر فکری و فرهنگی را عامل این مسأله می دانند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که همه بخش های قرآن تقابل حق و باطل است، گفت: دشمن و نقشه‌ هایش را باید شناخت و دید چه بلایی می‌خواهد بر سر ما بیاورد، این یک جنگ شناختی و فرهنگی است که از طریق رسانه‌های مختلف به جامعه تزریق می‌شود.

این کارشناس امور خانواده با اشاره به این که تهاجم علیه خانواده و بسترهای تحقق آن از دهه شصت در کشورمان آغاز شده است، تصریح کرد: غرب حتی با تولید برنامه هایی در حوزه کودک و نوجوان تلاش کرد فرهنگ تجرد گرایی و عدم فرزند آوری را در جامعه ترویج کند.

حجت الاسلام فولادی با بیان این که دشمن امروز نیز با شیوه های جدید به دنبال ترویج فرهنگ نگهداری از حیواناتی نظیر در سگ در خانواده ها است، افزود: باید نسبت به این گونه مسائل حساس بود و از ابعاد فرهنگی، دینی و سبک زندگی اسلامی به آنها نگاه کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: خداوند در قرآن شکوه مادری را به زیبایی به تصویر می‌کشد که این نشان‌دهنده ارزش و اهمیت این جایگاه در نزد خداوند است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات