۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۰۹۸۹۸
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم:

روحانیون حضور پررنگی در دفاع مقدس داشتند

روحانیون حضور پررنگی در دفاع مقدس داشتند
حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه روحانیون در جبهه ها حضوری پررنگ داشتند گفت: ۲۲۱ روحانی در جبهه ها؛ فرماندهی محور، گروهان، تیپ، لشکر، زرهی و غواصان را عهده دار بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسن اکبری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم که قبل از ظهر امروز در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و با حضور روحانیون، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به تعداد قابل توجه شهدای روحانی در کشور اظهار داشت: در میان آمارهای شهدا از قشرهای مختلف در کشور، جامعه روحانیت بیشترین شهید را به خود اختصاص داده است؛ چرا که روحانیت هادیانی بودند که خود در کنار سربازان و در خط مقدم و صحنه اول انقلاب و جبهه جنگ بر علیه باطل بودند.

وی در ادامه افزود: این سفارش امام راحل و رهبر معظم انقلاب است که روحانیت نباید از مردم جدا باشد و حضور روحانیت در جبهه ها، به معنای حضور پرشور روحانیت در کنار مردم برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به نقش آفرینی شهدای روحانی در جبهه‌ها اظهار داشت: روحانیت در جبهه ها حضوری پررنگ داشت و ما تعداد ۲۲۱ روحانی فرمانده در جبهه ها داشتیم که از فرماندهی محور گرفته تا فرماندهی گروهان، تیپ، لشکر، فرماندهی زرهی و  فرماندهی غواصان را تشکیل می دادند.

وی خاطرنشان کرد: برای تجلیل از شهدای روحانی پنج همایش تخصصی در ۳۱ استان مختلف تعیین و برقرار شد که این همایش یکی از برنامه های خوبی است که در همایش تخصصی شهدای روحانی انجام می گیرد و در روز جمعه افتتاح خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در پایان گفت: نمایشگاه آثار شهدای روحانی از 31 استان به میزبانی استان قم برگزار می شود.

ارسال نظرات