۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۷۰۹۸۲۱
حجت الاسلام رعایتی:

مازندران ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است

مازندران ۴۰۰ شهید طلبه و روحانی در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است
مازندران - حجت الاسلام رعایتی با اشاره به حضور گسترده روحانیت در هشت سال دفاع مقدس افزود: روحانیت در جنگ تحمیلی سه هزار و ۸۸۸ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر رعایتی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا امروز در نشست تخصصی و هم اندیشی که با موضوع کنگره شهدای روحانی کشور با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به حضور اقشار و اصناف مختلف در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، حضور روحانیت در جبهه حق علیه باطل را بسیار پررنگ و اثرگذار دانست و گفت: این قشر اثر گذار در عرصه های مختلف همواره نقش آفرین بوده و به تناسب جمعیت خود حضوری بسیار گسترده در هشت سال دفاع مقدس داشته است.

وی با اشاره به حضور گسترده روحانیت در هشت سال دفاع مقدس افزود: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در طول دوران جنگ تحمیلی سه هزار و 888 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که به تناسب جمعیت خود بیشتری آمار شهدا مربوط به این قشر است.

حجت الاسلام رعایتی با بیان این که سه هزار و 739 نفر از این شهدای روحانی شیعه و مابقی از روحانیان و علمای اهل تسنن هستند، گفت: علاوه بر این ۳۸ شهید مدافع حرم و ۹۹ شهید مفقودالاثر روحانی تقدیم انقلاب شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در دفاع مقدس به صورت رزمی و یا تبلیغی بوده است، تصریح کرد: بسیاری از این شهدای روحانی در رسته های مختلفی نظیر فرمانده گردان، مسئول تبلیغات و همچنین سایر حوزه ها نقش آفرینی می کردند.

وی با بیان این که حضور روحانیت موجب تقویت فضای معنوی جبهه ها شده بود، خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و استقامت در راه خداوند متعال همواره جزء مهم ترین توصیه های شهدای روحانی بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که حضور روحانیت در جبهه های حق علیه باطل با ایجاد روحیه و فضای معنوی در سنگرها همراه بوده است، بیان داشت: در مازندران از ده هزار و ۴۰۰ شهید و ایثارگر استان، ۴۰۰ شهید، ۵۰۰ رزمنده، ۲۰ آزاده، ۵۷ جانباز روحانی هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به تقدیم سی شهیده در هشت سال دفاع مقدس از مازندران اشاره کرد و گفت: شهیده رقیه حسین زاده تنها شهیده طلبه استان است که در جریان عملیات تروریستی به شهادت رسیده است.

حجت الاسلام رعایتی با اشاره به 400 شهید روحانی استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس افزود: از این تعداد۲۱ نفر از شهدای روحانی بی سیم چی و ۲۱ نفر تخریب چی بودند.

وی، ده درصد شهدای روحانی کشور را مربوط به استان مازندران دانست و خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته 50 نفر از شهدای روحانی استان جزء سادات هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه سخنان خود نخستین شهید روحانی مدافع حرم را نیز اهل مازندران معرفی کرد و افزود: شهید محمدمهدی مالامیری اهل منطقه کجور نوشهر است و همچنین نخستین شهید روحانی شمال کشورنیز شهید ولی الله سلیمانی فر اهل چهاردانگه ساری است.

حجت الاسلام رعایتی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره بزرگ شهدای روحانی کشور در قم اشاره کرد و گفت: در این راستا صد هزار برگ سند در هفت هزار عنوان، ۷۵۵ مورد مصاحبه، تألیف چهل مورد کتاب مربوط به شهدای روحانی، تهیه ۴۵ مستند تلویزیونی، سی اثر تجسمی و ایجاد ده یادمان شهدای روحانیت از جمله اقداماتی است که پیرامون این کنگره بزرگ تاکنون صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که روحانیت در همه صحنه ها و عرصه های انقلاب خوش درخشیده و کارنامه مشخصی دارد، بیان داشت: ضرورت دارد بیش از پیش به تبیین جایگاه روحانیت در دفاع مقدس برای آگاهی نسل جوان پرداخته شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات