۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۰۹۹۰۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

از ظرفیت بالای مسجد در عرصه دینی، فرهنگی و اجتماعی استفاده شود

از ظرفیت بالای مسجد در عرصه دینی، فرهنگی و اجتماعی استفاده شود
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ مسجد در مازندران، گفت: باید برپایی نماز جماعت در مساجد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مسئول تشکیل قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی محراب در مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به وجود بیش از چهار هزار و ۷۰۰ مسجد در مازندران، گفت: باید برپایی نماز جماعت در مساجد فعال شود.

وی با بیان این که باید از ظرفیت بالای مسجد در عرصه دینی، فرهنگی و اجتماعی بهره گرفته شود، افزود: مساجد در صدر اسلام پایگاهی برای رسیدگی به امور مسلمین و رفع مشکلات مردم بود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که باید سایر کارکردهای مساجد نیز مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای ترویج دین و ارزش های الهی و انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در قرآن، هر جا سخن از مسجد به میان آمده، جنبه های عبادی آن به عنوان نقش اولیه و بنیادین این جایگاه مقدس، مورد تأکید قرار گرفته است، ادامه داد: این مسائل نشان می‌دهد که مسجد نخست، کانون عبادت و نماز و راز و نیاز مؤمنان با خدا است.

وی، مسجد را یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال دانست و ادامه داد: برترین و اصیل ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را احیاگر نقش مساجد دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه قبل از پیروزی انقلاب توجه زیادی به مسجد و فعالیت های فرهنگی در آن نمی شد.

وی با اشاره به وی‌ گسترش فعالیت‌های دینی و فرهنگی در سطح مساجد را زمینه‌ساز جذب نسل جوان جامعه به سوی این پایگاه‌های مهم اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متولیان اداره امور مساجد باید تلاش کنند تا حضور نوجوانان و جوانان در مساجد تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مساجد همواره در خدمت فرهنگ دینی مردم بوده و هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزان فرهنگی و دینی جامعه با اجرای طرح‌های مقطعی و بلند‌مدت در مساجد نسبت به تثبیت اعتقادات مذهبی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و حفظ نسل جوان از معضلات اخلاقی و اجتماعی اقدام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که مساجد باید همواره آماده و به‌روز به همراه امکانات متنوع باشند، خاطرنشان کرد: وجود این تنوع در خدمات فرهنگی و دینی مساجد جاذبه ایجاد می کند.

وی با تاکید بر رفع تعارضات درون مساجد، تصریح کرد: همه ارکان مساجد باید به وظایف خود عمل کرده و طرح اقامه‌ نماز محله محور در کنار رزمایش کمک‌های مومنانه و اقدامات فرهنگی را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ارکان مسجد باید تحت نظر یک متولی یا همان قرارگاه جهادی و خدمت‌رسانی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این مسأله از بسیاری از تناقض های احتمالی میان این بخش ها می کاهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که مازندران باتوجه به شرایط گردشگری و طریق الرضا(ع) بودن دارای مشکل نمازخانه ها و مساجد بین راهی است، تصریح کرد: با توجه به بسته بودن درب مساجد انتظار می رود مسأله توسعه مساجد بین راهی از سوی مرکز پیگیری شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات