۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۷۰۹۹۴۹
در مدرسه فیضیه برگزار شد؛

همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم

همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم
همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش تخصصی شهدای روحانی استان قم چهارشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و با حضور طلاب و روحانیون بسیجی در مدرسه فیضیه برگزار شد.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: بخشی از کارهای مدیریتی در جبهه بر عهده روحانیت بود، طلاب و روحانیون بسیجی علاوه بر فعالیت های تبلیغی وظایف نظامی را نیز برعهده داشتند و این گروه موثرترین گروه در جنگ تحمیلی بودند که به تناسب زمان در سنگر تبلیغی یا رزمی را حضور پیدا می کردند.

وی افزود: گروهی از طلاب به عنوان مبلغ به جبهه اعزام می شدند که سنگرها را به مجالس وعظ، مشاوره و روضه اهل بیت تبدیل کردند و جالب است بدانید حوزه علمیه36 امام جمعه شهید در جنگ دارد همچنین روحانی خلبان بالگرد کبری در جنگ انجام وظیفه می کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی شاه بیت شهدا را ولایتمداری و اطاعت از ولی فقیه برشمرد و اظهار کرد: با برگزاری کنگره 4هزار شهید روحانی به دنبال فخر فروشی و به رخ کشیدن نیستیم بلکه پیام کنگره این است که روحانیت در همه عرصه ها در کنار مردم و از جنس این مردم است.

ارسال نظرات