۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۰۹۹۵۹
اظهار ندامت رئیس اسبق پارلمان عراق؛

قصد اهانت به مرجعیت دینی نداشتم

قصد اهانت به مرجعیت دینی نداشتم
به دنبال اظهارات اخیر المشهدانی که در آن شائبه اهانت به مرجعیت دینی در نجف اشرف احساس شد، این رهبر سیاسی برجسته اهل سنت با اظهار ندامت تصریح کرد که قصد اهانت نداشته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، المشهدانی با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که پیش از هر چیز، ما به جایگاه مراجع گرامی که دارای مراتب عالی و مجرب در تنگناها و صاحبان حکمت هستند، احترام می گذاریم و قدرشناس آنها هستیم.

وی ادامه داده است: «همان طور که همگان می دانند عاشق در حق معشوق خود و کوچک نسبت به بزرگتر از خویش، سرزنش روا می دارد و خدا را گواهی می گیرم که هدف من از این گفتار، اصرارم بر کمک گرفتن از این پدر معنوی است زیرا همه مردم با اقوام و طوایف مختلف عراق به آن گوش می دهند.»

این رهبر سیاسی اهل سنت افزود: مرجعیت عالی دینی را در سختی ها تجربه کردیم و دیدیم که در حد انتظار همگان بودند به ویژه آنجا که مساله منافع مردم و کشور مطرح باشد.

المشهدانی با اشاره به تقطیع سخنان او تصریح کرده است که برش این اظهارات با اهداف مغرضانه و تحریف متعمدانه بوده و این در حالی است که همگان کاملا موضع ما نسبت به مراجع گرامی را می دانند.

وی تاکید کرده است که درصدد تحمیل مسئولیت های اوضاع جاری در کشور به مرجعیت عالی دینی نیست بلکه این مسئولیت به طور انحصاری در حیطه جریان سیاسی است.

وی توضیح داد: تنها با هدف هشدار درباره تبعات اوضاع جاری بر امنیت و ثبات در عراق از مراجع گرامی خواستم برای آشتی بین مخالفان سیاسی دخالت کنند زیرا آنها در چنین جایگاهی برای آشتی دادن هستند.

پیش تر، المشهدانی در میزگرد سیاسی در یکی از شبکه های تلویزیونی عراق به نام «الرابعه» خواسته بود «قبل از اینکه کشور به سمت هرج و مرج و بی ثباتی پیش برود، مرجعیت عالی دینی برای حل اختلافات و آشتی بین رهبران سیاسی کشور دخالت کند.»

وی از سکوت مرجعیت عالی دینی نسبت به این بن بست سیاسی در کشور ابراز تعجب و البته در توصیف این سکوت از واژه های نامناسب استفاده کرد که به سرعت واکنش عمومی را در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت.

لحظاتی بعد از این اظهارات المشهدانی، هشتگ «سید علی السیستانی» به ترند اول عراق در شبکه های اجتماعی تبدیل شد و بسیاری از کاربران عراقی، المشهدانی را به باد انتقاد گرفتند.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی نیز امروز در بیانیه ای، در برابر فراخوان برخی جریان ها و شخصیت های سیاسی برای درگیر کردن مرجعیت عالی دینی در اختلافات سیاسی، موضع گرفت و گفت که مسئول حل بن بست سیاسی، گروه های سیاسی هستند و نباید این مسوولیت را متوجه مرجعیت عالی دینی کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات