۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۷۰۹۹۸۱
یادداشت؛

قاتلان ملت ایران نمی توانند نگران کمبود یا گرانی ارزاق مردم شوند

قاتلان ملت ایران نمی توانند نگران کمبود یا گرانی ارزاق مردم شوند
یکی از مهمترین مصادیق یاری دولت در این روزهای سخت، قطع زنجیره انتشار و توزیع پیام های دروغ و اخبار جعلی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، جک استراو -وزیر خارجه اسبق انگلیس- در کتاب کار انگلیسی به حقیقت تلخی اعتراف می‌کند که آن را می‌توان پاسخی به نگرانی‌های ظاهری این روزهای بی‌بی‌سی و سایر رسانه‌های غربی از کمبود یا گران شدن روغن و ماکارانی در ایران دانست؛ او با اشاره به بخشی از جنایات انگلیس در ایران می‌نویسد:

«ایرانی‌ها دلایل خوبی دارند از «روباه استعمارگر» - لقبی که ایرانی‌ها به ما داده‌اند - خشمگین باشند؛ ما در جنگ اول جهانی به این کشور تجاوز کردیم و با این کار به شکل‌گیری یک قحطی فاجعه‌بار کمک کردیم؛ ما موجب قحطیِ فاجعه بار و مرگ ۱۰ میلیون نفر در ایران (یعنی مرگ نیمی از جمعیت ایران در فاصله سالهای 1917-1919) شدیم...»! (1)

جنایات انگلستان و غرب علیه ملت ایران البته فقط به دوران جنگ جهانی اول منحصر نیست بلکه به اعتراف وزیر خارجه اسبق انگلیس تا همین دوره معاصر نیز استمرار داشته است. از این رو وی با اشاره به بخشی دیگر از خیانتها و بهره کشی غرب از ملت ایران می‌نویسد:

«ایران هرگز مستعمره بریتانیا نبوده، اما این به معنی نیست که ما از این کشور برای رسیدن به ثروت و قدرت، بهره‌کشی نکرده‌ایم. در طول قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰، ما با رشوه و فریب، ایران را به انجام خواسته‌هایمان واداشتیم و هر وقت هم که این‌ها نتیجه نداد، در این کشور نیرو پیاده کردیم...ما در سال ۱۹۴۱ شاه را کنار گذاشتیم و پسر ضعیف‌تر و حرف‌شنوتر او را سر کار آوردیم. ما به تقویت شاه در نیمه و اواخر دهه ۱۹۷۰ کمک کردیم....در دهه ۱۹۸۰، زمانی که صدام تصمیم گرفت بدون هرگونه توجیهی به ایران حمله کند، تمام غرب - آمریکا، فرانسه، انگلستان و... - از عراق حمایت کردند...» (1)

اینها بخشی از جنایات و خیانتهای غربی ها علیه ملت ایران است؛ مروری اجمالی بر این جنایات که گاه از زبان خود آنها نیز توصیف می‌شود، نشان می‌دهد قیل و قال های این جماعت از کمبود یا گرانی ارزاق در ایران حتما ناشی از نگرانی آنها برای مردم ایران نیست؛ به راستی آیا عجیب نیست کشورهایی که این روزها مردمشان در تامین مایحتاج پایه و کالاهای اساسی خود مشکل دارند و گاه برای تامین ساده‌ترین مواد غذایی در فروشگاهها به زد و خورد با هم مشغولند، دم از نگرانی برای کمبود نان و آرد و ماکارونی در ایران می زنند؟! در این میان برخی پادوهای داخلی این جریان برای خوش خدمتی به اربابان جنایتکار خود از انتشار هیچ دروغ و خیانتی علیه مردم ایران کوتاهی نمی کنند!

انتشار گسترده تصاویر، کلیپها و اخبار جعلی مانند «ویدئوی یورش، غارت یا حمله مردم قزوین به فروشگاه»، «تصویر کارت یارانه نان»، «خبر ۹۰ هزار تومانی شدن مرغ» و ... که در روزهای اخیر در رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها دست به دست می شوند، نشان از عزم جدی این جریان تحریف گر برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در جامعه ایران دارد که تاکنون این توطئه با هوشیاری مردم فهیم ایران نقش بر آب شده است. امروز دیگر کمتر کسی از این واقعیت بی اطلاع است که  دلیل اصلی تسریع در تغییر مدل پرداخت یارانه در ایران، مربوط به اوضاع بحرانی جهان و افزایش شدید قاچاق کالا از کشور بود.

گرچه جمهوری اسلامی ایران با توجه به سیاست های دقیق رهبر انقلاب در سالیان گذشته، تا حد بسیار زیادی در تأمین کالاهای اساسی خود خودکفا شده است، اما در شرایط فعلی هجوم گسترده برای خرید و صادرات و قاچاق کالاهای ارزان قیمت در ایران ممکن بود ما را هم مثل آلمان و بسیاری دیگر از کشورهای غربی یا کشورهای همسایه با مشکل تامین مواد غذایی روبرو کند.

از این رو تسریع در تغییر شیوه پرداخت یارانه در این شرایط از سوی دولت ضروری بود تا جلوی این مشکل گرفته شود. در این شرایط وظایف ما تبیین دقیق واقعیات و پرهیز از بازنشر اخبار غیر موثق و جعلی است که غالبا از سوی دشمنان ملت ایران با هدف سیاه‌نمایی و تخریب تولید می شوند. مقام معظم رهبری فرمودند همه ما موظفیم دولت را در اجرای هرچه بهتر اهداف بلند اقتصادی اش یاری کنیم؛ کمک کردن به دولت تنها صبر بر این شرایط سخت نیست. بلکه یکی از مهمترین مصادیق یاری دولت در این روزهای سخت، قطع زنجیره انتشار و توزیع پیام های دروغ و اخبار جعلی است.

پی‌نوشت:

(1).https://www.theguardian.com/books/2019/jul/22/the-english-job-understanding-iran-why-it-distrusts-britain-by-jack-straw-review

محمد ملک زاده

ارسال نظرات