۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۰۸۱۱۴
یادداشت؛

در حاشیه تشدید اقدامات تروریستی در افغانستان

در حاشیه تشدید اقدامات تروریستی در افغانستان
این روزها آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت در ضعف و در سخت ترین ایام تاریخ سراسر منحوس خود قرار دارند در حالی که ایران به رغم تمام فشارها و تهدیدها در اوج اقتدار است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در روزهای اخیر جهان شاهد افزایش اقدامات تروریستی در منطقه مانند به خاک و خون کشیده شدن جمع زیادی از کودکان مظلوم در مدارس افغانستان است؛ تعدادی از نمازگزاران بی دفاع این کشور به دست تروریست های تکفیری و دست پروردگان آمریکا و رژیم صهیونیستی با زبان روزه و در حین اقامه فریضه الهی در مساجد مختلف افغانستان به شهادت می رسند. چندی پیش از این نیز دو تن از طلاب جهادگر در حرم مطهر امام رضا (ع) به دست تروریستی از همین قماش به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی به تشدید حملات علیه نمازگزاران قدس شریف روی آورده و جمعی را به شهادت می رساند و... بررسی اتفاقات اخیر و کنار هم قرار دادن این حوادث پی در پی، تامل در نکاتی را حائز اهمیت نموده است:  

1. این روزها آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت در ضعف و در سخت ترین ایام تاریخ سراسر منحوس خود قرار دارند در حالی که جمهوری اسلامی ایران به رغم تمام فشارها و تهدیدها در اوج اقتدار دارد. از این رو آنان با پشتیبانی از دست پروردگان خود یعنی تروریستهای تکفیری در صدد ناامن کردن منطقه و انحراف افکار عمومی ازجنایات رژیم کودک کش صهیونیستی برآمده اند. به شهادت رساندن دو طلبه جهادی در حرم امن رضوی با هدف نا امن جلوه دادن اماکن مقدس، ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و برهم زدن رابطه دوستانه دو ملت ایران و افغانستان تا کشتار وحشیانه دانش اموزان مظلوم افغانستانی و حمله به مساجد و کشتار بی رحمانه شیعیان و اهل سنت همه در یک پازل توطئه استکباری طراحی شده است.

2. کشتار بی رحمانه این روزها در افغانستان در ادامه حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین، قتل عام مردم بی پناه یمن و تشدید عملیات تروریستی در منطقه قرار دارد. همه این اتفاقات برای به زانو دراوردن جریان مقاومت و سلطه بیگانگان بر سرزمین های اسلامی طراحی شده اند. این امر ضرورت اتحاد و هوشیاری بیش از پیش مسلمانان برای خنثی نمودن این توطئه استکباری علیه جهان اسلام را دوچندان نموده است.

3. جریان مقاومت در افغانستان یکی از دشمنان اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان بازوی اصلی جبهه مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی ایران در شکست توطئه تکفیر در منطقه و مبارزه با تروریستهای دست پرورده استکبار در سوریه، عراق و افغانستان و سایر مناطق اسلامی می باشد. از این رو آنان با تحریک مجدد عمال خود در منطقه به ویژه افغانستان در کنار وادار ساختن رژیم های مرتجع عربی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در صدد نجات این رژیم اشغالگر و کودک کش از نابودی حتمی برآمده اند. غافل از آنکه علائم زوال حتمی اشغالگران قدس آشکار گردیده و این توطئه ها هرگز نمی تواند آن را از سقوط حتمی نجات دهد.

4. توطئه تکفیر یکی از خطرناکترین توطئه ها در جهان اسلام از صدر آن تاکنون به شمار می رود؛ امام علی (ع) به دست همین جریان متعصب و جاهل به شهادت رسید. جریانی که در اوج نادانی و جهالت از احکام الهی، قرآن ناطق و اسطوره اسلام ناب امیرمومنان علی بن ابیطالب علیه السلام را به خروج از دین متهم ساخته و به شهادت رساند. از نگاه این خشک مغزان بیسواد نسبت به احکام الهی، همه مسلمانان کافر و واجب القتل می باشند! این در حالی است که آنان هیچ احساس دشمنی نسبت به غاصبان قبله گاه مسلمین ندارند و از حمایت کامل آنان جهت قتل عام مسلمین نیز بهره مند می باشند. از این رو این جریان همواره مورد حمایت دشمنان اسلام قرار داشته اند. بدون حمایت انگلستان وهابیت تکفیری در عربستان هرگز در دو قرن گذشته پا نمی گرفت و امروز نیز این جریان تکفیر بدون حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی دوامی نخواهد داشت. در این شرایط مسلمانان باید برای مقابله با مثلث ارتجاع، تکفیر و استکبار با تاسی به امیرمومنان و مولای متقیان که در راه حفظ وحدت امت اسلامی به شهادت رسید، به مقابله با این توطئه استکباری برخیزند و با صفوف به هم فشرده خود دست های نفاق و تزویر و تکفیر در منطقه را قطع نمایند.    

محمد ملک زاده    

ارسال نظرات