۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۱۰۰۰۸
ایران جوان (۸)؛

می خواهیدهمسرتان عاشق شما باشد؟

می خواهیدهمسرتان عاشق شما باشد؟
گمان نكنيد با قرباني كردن خودتان مي‌توانيد او را عاشق‌تر كنيد براي بيشتركردن عشق‌تان هم كه شده كمي خودخواه باشيد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، اگر راهي را با هم شروع كرده‌ايد، حق نداريد خسته شويد و كنار بكشيد. يادتان نرود كه همسرتان روي حمايت شما حساب كرده و به او بفهمانيد كه در سختي‌ها و شادي‌ها در كنارش هستيد تاعلاقه‌اش به شما صدچندان شود. بدترين كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد، اين است كه حمايت عاطفي‌تان رااز او دريغ كنيد.

كشف‌ناشدني بودن يكي از دلايلي است كه مي‌تواند شریک زندگی را از شما دلزده كند.درست است كه همه آدم‌ها راز‌هايي درون‌شان دارند اما اگر بخواهيد به همسرتان ثابت كنيد كه نمي‌تواند سر از كار شما دربياورد، كار را خراب كرده‌ايد. فراموش نكنيد كه پنهان كردن واقعيت‌هاي كوچك و دروغ گفتن در مورد مسائل مالي وارتباطات‌تان هم مي‌تواند رابطه شما را به نقطه بحران برساند.

گمان نكنيد با قرباني كردن خودتان مي‌توانيد او را عاشق‌تر كنيد براي بيشتركردن عشق‌تان هم كه شده كمي خودخواه باشيد. به فكر سلامت‌تان باشيد و به‌دليل آنكه فداكارتر جلوه كنيد خودتان را ناديده نگيريد. بد نيست اگر بخشي از پولي كه در حساب‌تان هست را فقط براي خودتان خرج كنيد. اگر شما خود را قرباني كنيد،به مرور به شریک زندگی خسته تبديل مي‌شويد كه براي همسرتان هم هيچ زيبايي‌اي نمي‌تواند داشته باشد.

حتما در زندگي مشترك شما، مسئوليت بعضي كارها و تصميم‌ها بر عهده شماست. پس باجديت روي آنها تمركزكنيد ونگذاريد هيچ‌چيزشماراازانجام وظايف‌تان بازدارد. در جريان اين زندگي، ممكن است اشتباهاتي را هم مرتكب شويد اما باز هم بايد مسئوليت‌شان را برعهده بگيريد و هرگز با فريب و دروغ از زير اين بار شانه خالي نكنيد.

صميميت را با بي‌احترامي اشتباه نگيريد. شما بايد بتوانيد براي همسرتان،عقايدش و تمام افراد و چيزهايي كه براي او محترم هستند ارزش قائل شويد. يكي ازبدترين كارهايي كه مي‌توانيد انجام دهيد، اين است كه وقتي برنامه ای از تلویزیون مي‌بيند شبكه را عوض كنيد. اين كار فقط تغيير دادن كانال تلويزيون نيست، بلكه براي همسرتان به معناي بي‌تفاوت بودن شما نسبت به علائقش است.

شايد قبل از آنكه ازدواج كنيد، برايتان عجيب باشد كه چطور دو نفر مي‌توانند ده‌ها سال در كنار هم زندگي كنند و تكراري نشوند اما واقعيت اين است كه اگر مراقب نباشيد، روزي براي هم تكراري خواهيد شد. اگرمي‌خواهيد روز به روز بيشتردوست‌تان داشته باشد از شيوه پوشيدن لباس گرفته تا شرايط اجتماعي و هر معيارديگري را موردتوجه قرار دهيد. سعي كنيد هميشه حرف تازه‌اي براي گفتن داشته باشيد و هر روز نو شويد.

همسرتان هم مثل شما و هر آدم ديگري نقطه ضعف‌هايي دارد. ممكن است علاقه ياتوانايي ادامه تحصيل را نداشته باشد، رانندگي‌اش بد باشد يا ايراد‌هايي درظاهرش وجود داشته باشد.
اگر شما او را با همين ويژگي‌ها انتخاب كرده‌ايد، پس ديگر ضعف‌هايش را به رخش نكشيد؛انسان عاشق کساني هستند كه ناتوانی‌هايشان را ناديده مي‌گيرند.

مسلما او روزي شما را به ‌دلايلی انتخاب كرده است پس از آنها باخبر شويد؛مهرباني، صبوري، حمايت‌گري يا هر ويژگي ديگري كه دليل اصلي به‌وجود آمدن اين عشق بوده را بشناسيد و سعي كنيد اين ويژگي‌ها را در خود تقويت كنيد.

اگر گمان مي‌كنيد بايد طبق خواسته‌هاي او زندگي كنيد و خود قديمي‌تان رافراموش كنيد در اشتباهيد. آنچه شما را در نظر يك همسر دلنشين‌تر مي‌كند، داشتن يك هويت مستقل و زندگي در كنار شریک زندگی است كه هميشه حرف شنيدني‌اي براي گفتن دارد.

همسرتان اشتباهي كرده و به احساسات شما و زندگي مشترك‌تان آسيب زده؟ آيا شماگفته‌ايد كه او را مي‌بخشيد و باز هم در كنارش مي‌مانيد؟ اگر چنين قولي داده‌ايد به حرف‌تان وفا كنيد وديگر موضوع را به رخش نكشيد. اشتباهات همسرتان را مثل پتك توي سرش نكوبيد تا عشقش به شما كم نشود.

سید جواد نورموسوی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
وفادارم به رویایی که هرگز قسمت من نیست
1
0
ناشناس
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
نشستم بر خم کوچه، دو چشمم مانده بر راهت؛

وفادارم به رویایی، که هرگز قسمت من نیست...
ناشناس
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
نشستم بر خم کوچه، دو چشمم مانده بر راهت
وفادارم به رویایی، که هرگز قسمت من نیست