۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۱۰۰۴۸
مدیر مرکز خدمات استان قم تشریح کرد؛

برنامه ها و فعالیت های مرکز خدمات استان قم

برنامه ها و فعالیت های مرکز خدمات استان قم
حجت الاسلام ستوده، مدیر مرکز خدمات استان قم در جمع طلاب و فضلای البرزی مقیم قم به تشریح برنامه ها و فعالیت های این مرکز پرداخت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ستوده، مدیر مرکز خدمات استان قم در جمع طلاب و فضلای البرزی مقیم قم، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع طلاب، خاطرنشان کرد: جایگاه خدمت گذاری به بهترین اقشار جامعه، یعنی همان سربازان حضرت ولی عصر(عج) مایه افتخار و مباهات است.

وی در ادامه به اهمیت حضور در جمع طلاب و تقویت ارتباط با فضلای حوزه تاکید کرد و ابراز داشت: جهاد تبیین و لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب، از جمله رویکردهایی است که متولیان خدمت رسانی به طلاب، بدان تاکید دارند. همگان به ویژه طلاب، مسئول حضور پررنگ در عرصه‌های گوناگون جهاد تبیین هستند.

مدیر مرکز خدمات استان قم با بیان این که برای تحقق جهاد تبیین در عرصه ماموریتی، نیاز است تا تعاملات درون حوزوی تقویت گردد، خاطرنشان کرد: با حضور در بدنه خدمه گری در حوزه، به این رسیده‌ام که طلاب عزیز مظلومترین و محروم‌ترین قشر جامعه از منظر اقتصادی هستند.

وی خدمت در عرصه سلامت، فرهنگی و عمرانی را از قالب‌های نوین حضور تبلیغی طلاب و فضلا توصیف کرد و ابراز داشت: تشکیل، تجهیز و ساماندهی تیم‌های جهادی در قالب گروه های تخصصی تبلیغ نوین و خدمت رسانی به ملت شریف ایران از جمله تاکیداتی است که دنبال می‌شود.

حجت الاسلام ستوده، عرصه سلامت و توجه به مسائل معیشتی و مسائل فرهنگی و اشتغال زایی خانواده های طلاب را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: در حوزه جهاد تبیین برانیم تا به صورت نظام مند، مدارس علمیه را ناظر به برنامه‌هایی هدفمند همسو نموده، جلسات متعدد تخصصی را برای ترسیم این حرکت برگزار نماییم.

وی تشکیل نشست‌های گروهی با طلاب استان و احصا نیازهای منطقه‌ای را از جمله الزامات اولیه قدم نهادن نظام‌مند در مسیر جهاد تبیین توصیف کرد و ابراز داشت: تاکنون نشست‌های مختلفی را با معمرین حوزه های علمیه، اساتید و فضلای استان‌ها برگزار نموده‌ایم؛ همواره دست یاری طلاب را در ارائه راهکار و روشن نمودن مسیر طریق می فشاریم.

مدیر مرکز خدمات استان قم به برخی از خدمات ارائه شده در مرکز خدمات حوزه اشاره کرد و با بیان این که وام‌هایی که طلاب گرفته‌اند، بیمه شده است، خاطرنشان کرد: عدم اخذ ضامتنامه و ودیعه ضمانتی و یا معرفی ضامن از وام گیرندگان خوش حساب، یکی از رویه‌هایی است که عملیاتی نموده‌ایم.

وی تاسیس قطعه ویژه علما در بهشت معصومه را از دیگر اقدامات جدید مرکز خدمات استان قم برشمرد و اذعان داشت: طلابی را داشتیم که سفره دار بوده و مشکلات معیشتی دیگران را برطرف می کردند که با فوت‌شان خانواده این عزیز با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شده و در برخی از مواقع در برطرف‌سازی امور روزانه خود باز مانده‌اند.

حجت الاسلام ستوده با بیان این که تاسیس مرکز خدمات حوزه از موهبت هایی الهی است که با عنایت رهبر فرزانه انقلاب عملیاتی شده است، اظهار داشت: استمرار طلاب برای بازدید از سایت مرکز خدمات حوزه و اطلاع از به روزترین خدمات ضروری است.

مدیر مرکز خدمات استان قم خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت طلاب مستعد در خدمت رسانی‌‌ها بهره مند شویم و بهره گیری از ظرفیت گروه های جهادی از جمله این رویکردهاست.

وی هدفمندی خدمات را یکی از برنامه‌های جدید مرکز خدمات حوزه توصیف کرد و ابراز داشت: بر اساس این طرح، خدمات ارائه شده مبتنی بر سنجه‌ها و معیارهایی از جمله آموزشی، پژوهشی و تبلیغی دنبال می گردد و نقش آفرینان رسالت حوزوی، متناسب با گستره فعالیت و تاثیرگذاری از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهند شد.

حجت الاسلام ستوده، دایره تحصیل، تدریس، پژوهش، تبلیغ، حفظ قرآن کریم، ایثارگری، عائله‌مندی، نخبگی و ... را از دیگر سنجه‌های مرکز خدمات حوزه در ارائه خدمات هدفمند توصیف کرد و اذعان داشت: پرهیز از مدیریت‌های جزیره‌ای در ارائه خدمات و تشخیص و به کارگیری سنجه های تخصصی درون حوزوی، از جمله رویکردهای جدید مرکز خدمات حوزه است.

برنامه ها و فعالیت های مرکز خدمات استان قم
وی با اشاره به این که قطعا در مراحل آغازین و ابتدایی طرح ها، مشکلاتی ظهور و بروز می‌کند، اظهارداشت: هر کار عظیمی تا بخواهد جا بیافتد، قطعا با مسائلی و دغدغه هایی روبرو خواهد شد؛ اصلاح رویه ها و رویکردها نیازمند اهتمام طلاب و فضلا و ارائه پیشنهادات این عزیزان است.

مدیر مرکز خدمات استان قم با بیان این که ماموریت اشتغال خانواده‌های طلاب به مرکز خدمات حوزه واگذار شده است، یادآور شد: نمایشگاه دستاوردهای خانواده‌های طلاب و معرفی آثار و محصولات هنری همسران و فرزندان این عزیزان از جمله اقداماتی است که دنبال می‌شود.

حجت الاسلام ستوده در بخش پایانی سخنان خود به سوالات طلاب و فضلای حوزه در موضوعات مختلف خدمات رسانی پاسخ داد و توضیحاتی در رابطه با قالب‌های متنوع خدمات رسانی مرکز خدمات حوزه های علمیه ارائه نمود.

لزوم لحاظ سوابق تبلیغی و تدریسی گذشته در سنجه‌های خدمات رسانی هدفمند و اصلاح سنجه‌های نخبگی و بهره گیری از ظرفیت اساتید در تشخیص مستعدین از مهمترین تاکیدات طلاب بود.

حجت الاسلام هادی، نماینده طلاب و فضلای کرج نیز در بخش ابتدایی این جلسه ضمن اشاره به اهمیت به روز رسانی اطلاعات طلاب در ارائه خدمات به طلاب ارجمند اظهار داشت: سامانه اینترنتی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان البرز بستری را فراهم نموده تا طلاب ارجمند بتوانند اطلاعات خود را به روزرسانی نمایند.

ارسال نظرات