۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۰۹۹۲۱
حجت الاسلام نیکزاد مطرح کرد؛

تربیت معلمِ مبلغ از ظرفیت های حوزه علمیه

تربیت معلمِ مبلغ از ظرفیت های حوزه علمیه
حجت الاسلام نیکزاد یکی از ظرفیت های حوزه را مرکز تربیت معلم- مبلّغ دانست و خاطرنشان کرد: این مرکز زمینه جذب طلاب به آموزش و پرورش را به عنوان معلم فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در یکصد و سی و سومین جلسه مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که در ساختمان شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، یکی از ظرفیت های حوزه را مرکز تربیت معلم- مبلّغ دانست و ابراز کرد: این مرکز زمینه جذب طلاب به آموزش و پرورش را به عنوان معلم فراهم کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: علاوه بر این، اکنون نیز در 8 رشته درسی، دوره سطح سه حوزوی تعریف شده است تا مبلغانی که به مدارس اعزام می شوند، تخصص و تسلط کافی به موضوع داشته باشند تا بعد از گذراندن دوره ها بتوانند به عنوان معلم در نظر گرفته شوند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اظهار داشت: متأسفانه ماده واحده «تشکیل دفتر همکاری حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش» که در سال ۱۳۹۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، سال های متمادی است که متوقف شده و امضاء نشده بود و مرداد ماه سال 1400 امضاء و ابلاغ شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: این مسئله بیانگر این است که روند ابلاغ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و داشتن ضمانت های اجرایی لازم برای عمل به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی امری قابل بحث است که آیا از ضمانت های اجرایی لازم برخوردار است یا نه؟

دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «باید سعی شود تا به مصوبات شورا عمل شود...» اظهار کرد: در عین حال که حتماً تصمیمات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید قابلیت عملیاتی شدن داشته باشند، باید اهتمام لازم به آنها نیز وجود داشته باشد؛ چراکه به اندازه کافی مصوبه و تصمیمات در این مدت گرفته شده و وجود دارد؛ اما آنچه نیاز فوری امروز است همان عمل به مصوبات است.

ارسال نظرات