۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۱۰۰۶۰

جشن شکرانه نماز در مجتمع دکتر حسابی قم برگزار می‌شود

جشن شکرانه نماز در مجتمع دکتر حسابی قم برگزار می‌شود
همزمان با پایان سال تحصیلی، به همت مجتمع آموزشی فرهنگی دکتر حسابی قم جشن شکرانه نماز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با پایان سال تحصیلی، به همت مجتمع آموزشی فرهنگی دکتر حسابی قم جشن شکرانه نماز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام احمدقادری امام جماعت مجتمع آموزشی-فرهنگی دکتر حسابی با اعلام این خبر گفت: همزمان با روزهای پایانیِ سالِ تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، آیین معنوی اختتامیه برنامه‌های نمازی این مجتمع در قالب جشن شکرانه نماز برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه آماده‌سازیِ زمینه اقامه نماز در مدارس، باید جزء ساختار تربیتیِ وزارت آموزش و پرورش و به عنوان یک برنامه‌ی اصلی(نه جنبی) نهادینه شود، گفت: متاسفانه علیرغم سفارشات متعدد آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام در اهتمام به نماز، هنوز در نظام آموزش و پرورش، به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که این موضوع به اندازه‌ی جایگاه حقیقی خود، مورد اهتمام قرار گیرد.

امام جماعت مجتمع دکتر حسابی سفارشات رهبر عزیز انقلاب در اجلاس‌های سراسری نماز را که همه ساله‌، به همّت استاد بزرگوار، حضرت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار می‌شود را، نقطه‌ی امیدی در بهبود شرایط اقامه‌ی این فریضه‌ی الهی در جامعه‌ی اسلامی دانست و افزود: علیرغم همه توصیه‌های امام خامنه‌ای در اهتمام مدیران آموزش و پرورش به نماز، متاسفانه در این بین، شاهد کم‌کاری‌های زیادی هستیم که البته بخش معظمی از آن، مربوط به دولت‌های گذشته است.

این دانش‌آموخته‌‌ی مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم، جمله:‌ مدارس را مزین کنید به نمازخوانیِ نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است را که از مقام معظم رهبری صادر شده، به عنوان چراغ راهِ مراکز آموزشی دانست و با انتقاد از عملکرد انفعالی دستگاه آموزش و پرورش که در سال‌های کرونا بدون پیوست فرهنگی- معنوی مدارس را تعطیل کردند، گفت: مجتمع آموزشی-فرهنگی دکتر حسابی قم از معدود مراکز آموزشی در کشور بود که در سال‌های فراگیری کرونا، فعالیت‌های نمازی‌اش تعطیل نشد و در قالب طرح نماز آنلاین و نماز جماعت آنلاین پیگیری شد؛ ولی متاسفانه مورد بی‌مهری دستگاه‌های متولّی اقامه‌ نماز قرار گرفت.

حجت‌الاسلام قادری برگزاری جشن شکرانه نماز را یکی دیگر از اقدامات اثرگذارِ این مجتمع، در حوزه‌ ترویج فرهنگ نماز دانست و گفت: در این جشن که با سخنرانی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی نماز برگزار می‌گردد، حجت الاسلام والمسلمین محمد امینیان معاون پرورشی اداره کل آموزش و پژوهش قم، محمدی مدیر ناحیه ۴ آموزش و پرورش و حجت الاسلام شفیعی مسئول ستاد اقامه نماز ناحیه ۴ آموزش و پرورش، حضور خواهند داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از اهتمام ویژه جناب آقای حسین خلیلیان، مسئول مجتمع آموزشی فرهنگی دکتر حسابی و نیز همکاری آقایان: کریمی، سالم و رضایی به عنوان مدیران مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، همچنین معاونان محترم پرورشی در احیای فرهنگ نماز، تشکر کرد.

گفتنی است، آئین معنوی جشن شکرانه نماز، روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، همزمان با وقت اذان ظهر به افق شهر مقدس قم، در مجتمع دکتر حسابی واقع در شهرک شهید زین‌الدین برگزار خواهد شد.

جشن شکرانه نماز در مجتمع دکتر حسابی قم برگزار می‌شود

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳
خدا خیرشون بده
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
احسنت براین طلبه جوان خوش فکر وباسلیقه
1
0
ناشناس
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۷
0
0