۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۱۰۰۶۶
آیت الله سعیدی:

دولت با همکاری سایر قوا فساد و رانت خواری را در کشور از بین ببرد

دولت با همکاری سایر قوا فساد و رانت خواری را در کشور از بین ببرد
امام جمعه قم گفت: یکی از گام‌های اساسی و قاطع این است که دولت محترم با سایر قوا فساد و رانت خواری را در کشور از بین ببرند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم و تولیت محترم حرم مطهر حضرت معصومه در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه شهر مقدس قم با اشاره به پیام تسلیت و اقامه نماز بر پیکر مرحوم سیدعبدالله فاطمی‌نیا از سوی رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب در پی ارتحال این عالم پارسا، ایشان را با تعبیرات جامعی چون اطلاعات گسترده، بیان جذاب و لحن شیرین یاد کردند و ایشان را منبعی پرفیض برای جوانان دانستند.

وی ادامه داد: رهبر عظیم الشأن ما بر پیکر آن عالم فرهیخته نماز خواندند و بدن آن استاد عزیز پس از تشیع باشکوه در تهران و قم در حرم مطهر حضرت معصومه آرام گرفت.

آیت الله سعیدی به اشاره به پیام رهبر انقلاب خطاب به فعالان حوزه جمعیت توضیح داد: رهبر انقلاب در پیامی با تشکر از فعالان دلسوز حوزه جمعیت، تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور با چاره جویی برای نجات کشور از آینده هولناک پیری مسأله جمعیت را سیاستی حیاتی و ضروری‌ترین فرائض دانستند و ان شاءلله جوانان و مسئولان محترم برای تحقق این فریضه ضروری به زمین مانده گام بردارند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق تبیین کرد: آن حضرت به مدت 34 سال امامت شیعیان را برعهده داشتند که در 25 شوال به دست شقی‌ترین فرد، یعنی منصور داونیقی به شهادت رسیدند و خاک بقیع پیکر این امام معصوم را در آغوش کشید.

امام جمعه شهر مقدس قم شخصیت امام صادق را شخصیتی جامع و برجسته دانست و عنوان کرد: افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل سنت توجه ویژه‌ای به حضرت صادق داشتند، البته برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده و حکایت‌ها از ایشان نقل کردند.

وی ادامه داد: هنگامی که مرجع عالی‌قدر زمان، حضرت آیت الله گلپایگانی مراسم عزایی را برای سالروز شهادت امام صادق برگزار کرده بودند، مزدوران رژیم با حضور در این برنامه، آن را بر هم زدند، به ضرب و شتم طلاب پرداختند و جنایات بسیاری را مرتکب شدند؛ البته خداوند متعال نیز این واقعه را زمینه‌ای برای سرنگونی رژیم پهلوی و تشکیل جمهوری اسلامی قرار داد.

آیت الله سعیدی استفاده از افراد با تجربه کافی مدیریتی را راه حل عبور از مشکلات کشور دانست و خاطرنشان کرد: تجربه کشور داری و مدیریتی در سطح کلان باید همراه با تعهد و دلسوزی برای نظام و کشور باشد تا با داشتن برنامه صحیح و اتخاذ تصمیمات قاطع و همچنین اطلاع رسانی درست و به موقع وضع کشور بهبود پیدا کند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی یک باره به وجود نیامده تا به یک باره برطرف شود، کسانی هم که ادعا می‌کنند می‌توانند مشکلات کشور را در کوتاه مدت از بین ببرند، اشتباه می‌کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب را راه حل بهبود وضع اقتصادی دانست و ابراز داشت: حقیقت این است که برای بهبود وضع اقتصادی و قرار گرفتن اقتصاد کشور در مسیر صحیح، باید با توجه به رهنمودهای دلسوزانه و راهگشای رهبر معظم انقلاب، با برداشتن گام‌های اساسی اقدام نمود.

وی افزود: اقدامات خوبی تا به حال صورت گرفته؛ اما یکی از گام‌های اساسی و قاطع این است که دولت محترم با سایر قوا رانت خواری را در کشور از بین ببرند.

آیت الله سعیدی با بیان اهمیت برخورد مسؤولان با مفسدان اقتصادی اظهار دشت: مسؤولان نباید بگذارند عده‌ای زالو صفت برای کسب درآمد حرام به این شکل با اقتصاد کشور و معیشت مردم رفتار کنند.

وی ادامه داد: دادن یارانه به اقشار آسیب پذیر جامعه و بزرگ‌تر کردن سفره مردم اگرچه اقدامی مثبت است؛ ولی پاسخگوی نیازهای مردم و جامعه نیست.

امام جمعه شهر مقدس قم افزایش میزان قاچاق و آسیب‌های فراوانی که به اقتصاد و معیشت مردم وارد شده است را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: افزایش میزان قاچاق در نوع خود آسیب فراوانی به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی افزود: یکی از شعارهای اصلی آیت الله رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری، مبارزه با فساد و رانت خواری بود که ایشان در راه تحقق این شعار تا کنون گام‌های مهمی برداشته‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد، ولی هنوز جای کار زیادی دارد که مردم با حمایت خودشان، دولت را در برداشتن گام‌های بلندتر باید یاری کنند.

آیت الله سعیدی مشکلات اقتصادی مردم را خلائی دانست که قدرت‌های سلطه‌گر و زورگوی جهانی همیشه از آن استفاده و بهره برداری می‌کنند و توضیح داد: در همه حوادث قبلی و حوادث اخیر که در چند شهر مشاهده کردید که دشمن تلاش در سوء استفاده داشت؛ اما خوشبختانه مردم اصیل، مؤمن و طرفدار نظام و ولایت با راهپیمایی، طرفداری خود را از نظام و دولت با انزجار خود از آشوبگران نشان دادند.

وی افزود: مردم ما باید به‌طور کامل هوشیار باشند تا رد پای دشمن را در این آشوب‌ها مشاهده کنند، دشمنان همیشه از این آشوب‌ها برای ضربه زدن به نظام و امتیازگیری از تیم مذاکره کننده در جریان مذاکرات استفاده می‌کنند، اگر گروه مذاکره کننده ما از پشتوانه قوی در داخل کشور برخوردار باشد، می‌توانند به‌خوبی از حق شما در مذاکرات با کشورهای اروپایی دفاع قوی و قاطعی داشته باشند.

امام جمعه شهر مقدس قم ارتباط مستقیم دولت آیت الله رئیسی با اقشار مختلف مردم را مثبت دانست و گفت: ارتباط مستقیم دولت با اقشار مختلف مردم باعث می‌شود تا آن‌ها به‌صورت واقعی و عمیق مشکلات مردم را مورد بررسی قرار بدهند و برای رفع آن مشکلات، راه‌حل‌های مناسبی پیدا کنند.

وی افزود: هماهنگی و همکاری باید میان همه نهادهای قدرت شکل بگیرد و هر نهادی با انجام وظیفه خود به درستی، تلاش کند تا دولت محترم را به اهداف بلند خود نائل سازد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات