۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۰۹۴۵۵
آیت الله خاتمی:

دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی و افزایش قدرت خرید مردم است

دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی و افزایش قدرت خرید مردم است
امام جمعه موقت تهران گفت: دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی، افزایش قدرت خرید هفت دهک جامعه، تحقق عدالت اقتصادی و واگذاری امور مردم به مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه گفت: از جلوه های تقوا آن است که انسان وقتی از دیگران سخن می گوید سخنی ناصواب نگوید، غیبت و تهمت حرام است و حرفی که دیگری نگفته یا کاری که نکرده نسبت ندهد چرا که نسبت دادن های بی حساب بی تقوایی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقتصاد کشور ابراز کرد: مسأاله گرانی ها در کشور مسأله روز است و خطیب جمعه اگر در این مسأله ورود نکند خطیب جمعه این مردم نیست.

وی با تاکید بر برخی گرانفروشی ها در جامعه افزود: انصاف در هر عرصه ای فضیلت است و انصاف یعنی قضاوت واقع بینانه داشتن و قضاوت جناحی و باندی منصفانه نیست و تحصیل رضایت مردم برای هر حکومتی سرمایه است چرا که مردم صاحب حکومت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مردم را مخدوم و مسؤولان را خادم عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان نوکر مردم هستند و باید در خدمت مردم باشند و ما هم از جنس شما مردم هستیم و درد و رنج شما درد و رنج ما است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ دولتی نارضایتی مردمش را نمی خواهد، تصریح کرد: شعار دولت آیت الله رئیسی مردمی زیستن و خدمت به مردم است و باید منصفانه بپذیریم که اقتصاد کشور بیمار است، اقتصاددان ها از هر جناحی معتقدند که اقتصاد کشور در عرصه بانکی، نظام مالیاتی، ساختار بودجه و فضای کسب و کار و وابستگی عرصه اقتصادی کشور به نفت، بیمار است.

وی بیماری اقتصادی کشور را دارای سابقه نیم قرنی دانست و عنوان کرد: از سال 1350 این بیماری اقتصادی شروع شد و دولت های بعد از انقلاب برای سامان بخشی به این اقتصاد نابسامان همت داشتند اما چندان در این عرصه موفق نبودند.

دولت صادقانه به میدان آمده و برای بهبودی اقتصاد آبرویش را به میان آورده است

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کمر همت بسته تا آرام آرام این بیمار را از بیماری نجات دهد، خاطرنشان کرد: بر پیشانی این دولت صداقت نقش بسته است و با مردم رو راست است، این دولت می توانست چند سال دیگر این حرف ها را بزند و وجیه الملة بماند چرا که این جراحی اقتصادی دردهایی را دارد اما صادقانه به میدان آمده و برای بهبودی اقتصاد آبرویش را به میان آورده است.

امام جمعه موقت تهران با تشکر از صداقت دولت با مردم ادامه داد: دولت سیزدهم در حال انجام جراحی است که همه متخصصان چه آن ها که به ایشان رأی دادند و چه آن هایی که رأی ندادند موافق این جراحی اقتصادی هستند، گرچه در کیفیت آن اختلاف نظرهایی است اما در اصل آن اختلافی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال کاهش فاصله طبقاتی، افزایش قدرت خرید هفت دهک جامعه، تحقق عدالت اقتصادی و واگذاری امور مردم به مردم است، تصریح کرد: مبارزه با فساد از منشأها و خاستگاه های اولیه از اموری است که دولت در اجرای این طرح به دنبال تحقق آن است.

سرمایه انقلاب محرومین و مستضعفین هستند، به گونه ای برنامه ریزی کنید که این قشر آسیب نبینند

نماینده مجلس خبرگان رهبری سرانجام جراحی را نجات بیمار اقتصادی برشمرد و ابراز کرد: در این عرصه دولت محترم بداند که البته می داند سرمایه انقلاب این محرومین و مستضعفین هستند و کسانی که تا آخر پای انقلاب خواهند ایستاد محرومین هستند لذا به گونه ای برنامه ریزی کنید که این قشر آسیب نبینند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نظارت و جدیت دولت بر کنترل بازار گفت: نان، دارو، بنزین به هیچ وجه نباید گران شود و واریز دو ماهه یارانه هم نکته مهمی است که مردم باور کنند دولت خدمت گزار رنجشان را می بیند.

وی با اشاره به یاری دولت و اینکه امر صریح رهبری حمایت از دولت در اجرای طرح های اقتصادی است، اظهار کرد: این سخن به معنای انتقاد نداشتن نیست و برعکس معتقدیم انتقاد سازنده کمک به دولت است، کارشناسان انتقاد ناصحانه کنند و اگر راه چاره دارید پیشنهاد بدهید و در غیر اینصورت تخریب نکنید.

آیت الله خاتمی انتقاد ناصحانه را خدمت ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: دولت متملق نمی خواهد، آنچنانکه سیاه نمایی بد است سفید نمایی مطلق هم بد است براین اساس انتقاد ناصحانه آری اما به دو نکته توجه شود که تخریب و هتاکی ناسپاسی است.

به گونه ای انقاد شود که در میدان دشمن بازی نکنیم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه به گونه ای انقاد شود که در میدان دشمن بازی نکنیم، خاطرنشان کرد: فضای مجازی آلوده و بیگانه کل نظام، اسلام و قرآن را زیر سوال می برد به گونه ای انتقاد نکنیم که آب به آسیاب دشمن ریخته بریزیم.

وی اطلاع رسانی دقیق و گسترده را مانع فضا سازی دشمن دانست و بیان کرد: در این زمینه از ظرفیت رسانه ای کشور استفاده شود، صدا و سیما که در حقیقت زبان این ملت است و در خدمت مسؤولان قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه بصیرت را مهم و اولویت اول برشمرد و عنوان کرد: امامین انقلاب فرمودند ببینید دشمن در کدام سنگر نشسته و چه حرفی می زند و چه موضعی می گیرد و شما همان سنگر را هدف قرار دهید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر بشار اسد و دیدار با مقام معظم رهبری ابراز کرد: این سفر از سفرهای راهبردی بود و دشمنان شایعه دروغینی گفته بودند که چون بشار به برخی از کشورهای منطقه رفته است پس روابطش با ایران به سردی گراییده است که این سفر در حقیقت خط بطلانی بر این حرف نادرست بود.

وی سوریه را خط مقدم مقاومت در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی قلمداد کرد و ادامه داد: اسم این سفر را سفر راهبردی می گذارم همچنین دیدار امیر قطر با مقام معظم رهبری دیدار دیگری بود که از جهت مبدأ گسترش همکاری های اقتصادی مهم است.

دیدار اسد و امیر قطر با رهبر انقلاب مانور ضد رژیم صهیونیستی بود

آیت الله خاتمی با بیان اینکه صهیونیست ها هرکجا پا می گذارند فساد ایجاد می کنند و هیچ قدرت و امتیازی نمی توانند به کشورها بدهند، اظهار کرد: این دیدار مانور ضد رژیم صهیونیستی بود و این سفر پیامی به کشورهای منطقه داشت و آن اینکه برادر قدرتمندی که در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند به ایران قدرتمند اعتماد کنند که در بزنگاه به دادشان می رسد.

وی افزود: آن هایی که سر در آخور آمریکا دارند روز حادثه کمکتان نکردند اما ایران به داد شما رسید و کشورهای مرتجع منطقه بدانند ایران قابل اتکا است نه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی جلاد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: حضرت حمزه از پیشگامان اسلام بود و شهادت ایشان داغ سنگینی برای پیامبر اسلام (ص) بود.

وی به سالروز لغو قانون طاغوتی کاپیتولاسیون و لغو قرارداد امتیاز تنباکو به فتوای میرزای شیرازی اشاره داشت و اظهار کرد: لغو قرارداد تنباکو کمر حاکم خودکامه قاجار و کمر استعمار خارجی را شکست.

آیت الله خاتمی اشاره ای نیز به نهاد مردمی هلال احمر داشت و گفت: این نهاد خدمتگزار در عرصه داخلی و خارجی در حوادث اولین گام از سوی این عزیزان برداشته می شود و لذا از این نهاد خدمتگزار خالص به مردم تشکر و سپاسگزاری می کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب تصریح کرد: 30درصد نسبت به سال های گذشته بارش کمتری داشتیم و 45 درصد میزان ذخایر آب سدهای ما کم شده است به همین خاطر می طلبد مردم در این عرصه صرفه جویی کنند.

وی در پایان با اشاره به نیروهای سپاه انصار المهدی ابراز کرد: همه نیروهای مسلح ما عزیز هستند به خصوص نیروهای سپاه انصار المهدی که حفاظت هواپیماها به عهده این نیروها است و خدمات این عزیزان را ارج می نهیم.

ارسال نظرات