۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۰۸۷۶۸
آیت الله سعیدی:

مسؤولان، اخلال‌گران اقتصادی را با اشد مجازات به جای خودشان بنشانند

مسؤولان، اخلال‌گران اقتصادی را با اشد مجازات به جای خودشان بنشانند
امام جمعه قم گفت: باید همه دستگاه‌های حاکمیتی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن تلاش بی‌وقفه داشته باشند، تصمیم‌های قاطع بگیرند و دست مفسدین را کوتاه کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه فشار اقتصادی بر توده‌های مردم با هدف خسته و ناامید کردن آن‌ها است گفت: باید همه دستگاه‌های حاکمیتی و مسؤولان برای خنثی کردن این توطئه‌های دشمن تلاش بی‌وقفه داشته باشند.

وی ادامه داد: سران محترم قوا و فعالان اصلی قوا برای رسیدگی به ناهنجاری‌های اقتصادی و رفع موانع قیام کنند و مسائل اقتصادی کشور را قدم به قدم دنبال کنند، تصمیم‌های قاطع بگیرند و اجرایی کنند و دست چپاول‌گران و مفسدین اقتصادی را از رزق، روزی و مایحتاج مردم کوتاه کنند و اخلال‌گران اقتصادی را با اشد مجازات به جای خودشان بنشانند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه همیشه جریان نفاق در کنار جریان حق وجود دارد توضیح داد: جریان نفاق در صدر اسلام از مهم‌ترین تهدیدها در برابر اسلام به شمار می‌رفت.

وی افزود: جریان نفاق با گسترش اسلام در عصر پیامبر، در ساختار جامعه اسلامی نفوذ و حضور بیشتری پیدا کرده بود و بر قدرت خود افزوده بود.

امام جمعه شهر مقدس قم با بیان اینکه پیامبر موظف به گوشزد کردن خطر نفاق به مسلمین بود تبیین کرد: با توجه به سختی‌هایی که ماجرای جنگ تبوک برای مسلمانان در پی داشت، عده‌ای از منافقین راحت طلب، تنبل و بی‌اعتقاد به مبدأ و معاد نزد پیامبر آمدند و برای نرفتن خودشان به جبهه، عذرها و بهانه‌هایی را آوردند و از پیامبر خواستند که آن‌ها را از رفتن به جبهه معاف کند.

وی ادامه داد: پیامبر نیز بر اساس اختیاراتی که داشتند عذر آن‌ها را پذیرفتند و از آمدن به این جهاد معاف داشتند؛ اما خداوند متعال طی آیه‌ای این نقشه آن‌ها را برای مردم برملا ساخت.

آیت الله سعیدی با اشاره به حضور پرشکوه و پرشور مردم در روز قدس امسال ابراز داشت: پس از دو سال راهپیمایی روز قدس امسال بسیار مهم و تأثیر گذار بود.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس حقیقتاً یک پدیده منحصر به فرد است که مردم روزه دار با آن شور و نشاط به خیابان‌ها آمدند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه با بیان اینکه مردم هرساله صفای درونی و معنویت خودشان را در مراسم‌ها و راهپیمایی‌های مختلف از جمله راهپیمای روز قدس ابراز می‌کنند خاطرنشان کرد: ملت ما به رغم سیاست‌های دشمنان که تلاش دارند انسان‌ها را از معنویت دور کنند بر معنویت و ضدیت با فساد پافشاری می‌کنند و خود را نگهدارنده هویت، استقلال و عزت کشور می‌دانند.

وی ادامه داد: کسانی که با ولنگاری و بی‌اعتنایی به احکام دین، تظاهر به روزه خواری و ابتذال خواستند مردم از معنویت دور شوند، راه به جایی ندارند و آینده کشور با چنین ملتی و روحیه‌ای به کوری چشم دشمنان روز به روز به مراتب بهتر خواهد شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در روز جهانی قدس خطاب به دنیای اسلام و مقاومت فلسطین در دو زبان فارسی و عربی توضیح داد: ایشان با تحسین از شهامت کم نظیر ملت فلسطین، عملیات جوانان فلسطینی را موجب ایجاد سپر دفاعی برای فلسطین و بشارت دهنده آینده متفاوت دانستند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در بیان نشانه‌های رقم خوردن معادله‌ای جدید در امروز و فردای فلسطین خاطر نشان کردند که اراده شکست ناپذیر در فلسطین و همه منطقه غرب آسیا جایگزین ارتش شکست ناپذیر صهیونیست شده و آن ارتش ناچار شده آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به سالروز شهادت آیت الله استاد مرتضی مطهری و روز معلم ابراز داشت: از هنرهای استاد مطهری علاوه بر توانایی‌های علمی، توان پاسخگویی به شبهات و بازکردن گره‌های ذهنی در جوانان بود.

وی افزود: امروز یکی از مصادیق جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، تبیین اندیشه‌های شهید استاد مطهری به خصوص از سوی حوزویان و دانشگاهیان است.

آیت الله سعیدی با اشاره به مشکلات معلمان گفت: به مناسبت روز معلم از دولت محترم انتظار داریم که تا حد امکان دغدغه معلمان را برطرف کند.

وی افزود: مناسبت دیگر روز هلال احمر است؛ جمعیت هلال احمر همواره در تلاش است که با اجرای صحیح و اصولی وظایف بشر دوستانه خودش را در خدمت مردم عزیز و به خصوص حادثه دیدگان قرار دهد، پیوند، همدلی و کمک‌های مردم به هلال احمر سبب تقویت بیشتر این جمعیت مردم نهاد است؛ ما این روز را گرامی می دانیم و از تمام کارکنان آن تقدیر می‌کنیم.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه با اشاره مناسبت هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه امام معصوم بقیع ابراز داشت: این روز سالروز تخریب به دست متجاوزان وهابی است که در همین زمان قبر حضرت حمزه نیز به دست متجاوزان تخریب شد.

وی افزود: ما از خداوند می‌خواهیم دست این متجاوزان به حرمین شریفین را قطع بفرماید.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات