۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۰۹۲۹۱
نماینده ولی فقیه در مازندران:

اقدام اقتصادی دولت لازم، مفید و ضروری است

اقدام اقتصادی دولت لازم، مفید و ضروری است
حجت الاسلام والمسلمین لائینی اقدام بزرگ دولت را لازم، مفید و ضروری دانست و گفت: برخی ها با اغراض سیاسی در تلاش هستند فضای عمومی جامعه را به سمت آشفتگی، تنش و فتنه ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در ساری با اشاره به اجرای طرح اصلاح اقتصادی از سوی دولت، اجرای این کار در حوزه اقتصادی را امری ضروری دانست و گفت: ائمه جمعه در جهت تبیین ضرورت اجرای این طرح با مردم سخن و گفت و گو کنند.

وی، این اقدام بزرگ دولت را لازم، مفید و ضروری عنوان کرد و افزود: متأسفانه برخی ها با اغراض سیاسی در تلاش هستند فضای عمومی جامعه را به سمت آشفتگی، تنش و فتنه هدایت کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که بسیاری از مخالفان دولت و همچنین معاندان در تلاش هستند به بهانه های واهی فضای کشور را به سمت شورش و فتنه ببرند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه و همچنین خطابه های خود در خصوص ضرورت اجرای این طرح مهم با مردم گفت و گو داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که اجرای این برنامه ضروری بود، تصریح کرد: آیت الله رئیسی این ریسک را پذیرفت و فداکاری کرد و این جراحی اقتصادی را در دولت سیزدهم آغاز کرد.

وی با اشاره به این که ارز 4200 در کنار محاسنی که ممکن بود داشته باشد زمینه ساز رانت، فساد و سوء استفاه گسترده در کشور بود، خاطرنشان کرد: البته دولت نیز همزمان با اجرای این طرح، ملاحضات و برنامه هایی را نیز برای حمایت از دهک های مختلف درآمدی در نظر گرفته است.

امام جمعه ساری با بیان این که باید مردم را از نظر روانی توجیه کنیم، ادامه داد: بیان واقعیت ها در خصوص ضرورت اجرای این طرح خود نمونه عینی جهاد تبیین است که ائمه جمعه باید به طور جدی آن را دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باید با تبیین صحیح این مسأله مردم را به همراهی با دولت فراخوانیم، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم برخی ها با اغراض سیاسی از این فضای به وجود آمده سوء استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت نظارت دقیق و جدی تر دولت بر روی نرخ های بازار تأکید کرد و گفت: نباید بگذاریم عده ای به بهانه اجرای این طرح کالاهای اساسی مردم را گران و چند برابر کنند.

امام جمعه ساری همچنین افزود: ائمه جمعه باید کاستی های نظارتی موجود در جامعه را به مسؤولان و مدیران تذکر دهند تا در جهت اصلاح وضعیت به وجود آمده گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز فصل ثبت نام در حوزه های علمیه اشاره و بر ضرورت تشویق دانش آموزان برای تحصیل در حوزه های علمیه تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای توسعه قرآنی در سطح استان بر ضرورت همکاری ائمه جمعه استان در جهت تقویت این شورا تأکید کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات