۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۱۰۰۶۹
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری تاکید کرد؛

لزوم مراقبت دولت از اقشار ضعیف برای چشیدن طعم شیرین اصلاحات اقتصادی

لزوم مراقبت دولت از اقشار ضعیف برای چشیدن طعم شیرین اصلاحات اقتصادی
امام جمعه موقت تهران گفت: دولت باید مراقب باشد تا اقشار ضعیف از اصلاح اقتصادی آسیب نبینند و بتوانند طعم شیرین اصلاحات اقتصادی را بچشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به خرمشهرهای فتح شده توسط جوانان گفت: جامعه ما امروز در عرصه تولید دانش و علم بومی هم سطح با بسیاری از کشورهای جهان حرکت می‌کند.

وی افزود: البته ما در برخی بخش‌های میدانی، خرمشهرهای فتح نشده‌ای پیش رو داریم که باید به متن و تبعیت از امام راحل، با حفظ انسجام و با انگیزه و روحیه الهی، اتحاد و یکپارچگی با داشتن برنامه‌ای دقیق و نقشه‌هایی روشن برای فتح این عرصه‌ها اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری فتح این عرصه‌ها را به تعبیر رهبر انقلاب سخت‌تر از فتح و حماسه بزرگ خرمشهر دانست و عنوان کرد: ما در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، دیپلماسی، فضای مجازی و ... منتظر حضور و فتح دلاورانه فرزندان اسلام و ایران هستیم.

وی افزود: سال‌هاست رهبر انقلاب تأکید دارند که حوزه اقتصادی کشور دارای اشکالات اساسی است که هنوز اندیشه‌های غیرانقلابی و عناصر نفوذی در این میدان جولان می‌دهند؛ چرا که هنوز ساختارهای معیوب اقتصادی وجود دارند.

امام جمعه موقت تهران راه حل بهبودی وضعیت اقتصادی کشور را اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: نقشه راه فتح خرمشهر اقتصادی ما، مقاومت اقتصادی با حفظ همه خصوصیت‌ها است.

وی ادامه داد: دولت محترم با عمل به قانونی که به تازگی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، بخشی از این عملیات را آغاز کرده، مسأله مردمی سازی یارانه‌ها در بخشی از کالاهای اساسی که مورد بحث و اجماع اقتصاد دانان قرار دارد و همگی توجیه شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به حوادث جهان مانند ماجرای امنیت غذایی، ماجرای اوکراین و خشکسالی در برخی از کشورها ابراز داشت: خوشبختانه دولت در حفظ امنیت غذایی به  این قضیه سرعت دادند، در حالی که امروز کشورهای بزرگ جهان که صادر کننده بودند، به وارد کننده تبدیل شده‌اند و سهمیه بندی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: وضعیت کالاهای اساسی در کشور، باعث شد که کشور به بهشتی برای قاچاقچیان و به میدان برای ترک تازی دلالان هوس باز تبدیل شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور قدرت و اقتدار دولت در برداشتن ارز ترجیحی را خط شکنی علیه مفاسد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی رزمندگان اسلام در خرمشهر خط را شکستند و آن را آزاد کردند، راه برای عملیات‌های بزرگ دیگر باز شد.

وی ادامه داد: باید به امید رونق تولید ملی و رشد اقتصادی این مسیر را پشت سر بگذاریم که خوشبختانه دولت کنونی جسارت ورود به این میدان که یک واجب به تأخیر افتاده است را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نکته اساسی اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها را روش درست اجرایی کردن آن دانست و توضیح داد: در ابتدا باید مراقب باشیم تا طبقات ضعیف جامعه که بار اصلاح اقتصادی بر دوش آن‌ها است و این اصلاح اقتصادی بیشتر موجب آزار آن‌ها است، بیشتر از این آسیب نبینند تا طعم شیرین اصلاح اقتصادی را بچشند.

وی افزود: باید اراده عمومی و ملی نیز با این عملیات اصلاح اقتصادی هماهنگ شود، به همین خاطر از دولت محترم توقع داریم اکنون که این مجاهدت تاریخی را سرلوحه کار خود دارد، با برگزاری گفتگوهای صریح و منظم با مردم، با پرداخت به موقع یارانه‌ها و اصلاح سامانه‌ها به توزیع کالاهای اساسی در مراکز عرضه وسعت ببخشند و هم با منطقی سازی قیمت‌ها و حتی عرضه کالاها با قیمت‌هایی به مراتب پایین‌تر از قیمت‌های اعلام شده، به‌همراه نظارت قوی و برخورد با متخلفان با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و بخش‌ها و نهادهای مختلف وضعیت اقتصاد را سامان بخشند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات