۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۱۰۳۴۸
حجت الاسلام والمسلمین لونی:

خبرگزاری رسا بدون لغزش کار خود را پیش می برد

خبرگزاری رسا بدون لغزش کار خود را پیش می برد
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خبرگزاری رسا با امکانات کم، بسیار هدفمند در حرکت است و بدون لغزش کار را پیش می‌برد که موجب افتخار حوزویان است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین، ولی الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست تخصصی «از جهاد مقدس تا جهاد تبیین» که در خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: روحانیونی که فرزند شهید هستند و شهیدشان هم روحانی است در این جلسه حضور دارند و فقط پدر من از قشر روحانیت نبوده، اما عشق پدر من این بود که با روحانیت حشر و نشر داشت.

وی با بیان اینکه متدینین دل صافی داشتند و کار‌های عجیبی با این دل صاف می‌کردند، ادامه داد: امام سجاد با تبیین خود در ابعاد و شیوه‌های مختلف راه و نهضت عاشورا را به کمال خود رساند؛ این راه گاه با سکوت انجام گرفت و گاه با بیان حقایق و شیوه‌های مختلف توطئه‌های بدخواهان را خنثی کرد؛ وقتی در مکانی گوسفندی ذبح می‌کردند امام سجاد می‌پرسید آیا به این گوسفند آب دادند که پاسخ هر چیزی بود، اما آن را به تشنگی آل نبی مرتبط می‌کرد و نهضت عاشورا را با این رفتار زنده نگه داشت و با اشک‌هایی که می‌ریخت حادثه عاشورا را یادآوری کرد.

آمار روحانیونی که فرزند شهید بودند در جایی ثبت نشده است

نشست تخصصی «از جهاد مقدس تا جهاد تبیین»

رئیس مجمع طلاب شاهد اظهار داشت: در آیه قرآن آمده «وَالَّذِینَ آمَنُوا وَاتَّبَعَتْهُمْ ذُرِّیَّتُهُمْ بِإِیمَانٍ أَلْحَقْنَا بِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ» کسانی که از پدران مؤمن خود پیروی کردند در نتیجه به آن‌ها ملحق می‌شوند؛ انسان چیز ارزشمندی دارد که با تفضل الهی دست فرزند را می‌گیرد و به مقام پدری که با عملش مأنوس است ملحق می‌کند و فرزندان شهدا از این جهت باید به پدر خود افتخار کنند.

وی با بیان اینکه عمل ما دست عزیزانمان را می‌گیرد به دلیل پیوند‌هایی که در نظام تربیت خانواده حاکم است این اتفاق روی می‌دهد، ادامه داد: مجمع طلاب شاهد به همت آیت الله محمدی عراقی راه افتاده تا روحانیونی که فرزند شهید هستند حضور داشته باشند و این مجموعه به ثبت رسید و شناسنامه دارد؛ وقتی به دنبال آمار روحانیونی که فرزند شهید هستند رفتیم با نکته‌ای عجیب رو به رو شدیم.

خانواده شهدا به شهید خود افتخار کنند

نشست تخصصی «از جهاد مقدس تا جهاد تبیین»

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: عجیب است هیچ نهادی حتی بنیاد شهید آماری از طلاب فرزند شهید در دست ندارد که این از نجابت و متانت طلاب است؛ بنیاد شهید کمک مالی می‌کند و در اسناد خود کسوت فرزندان را نیز ثبت می‌کند، اما این آمار در هیچ نهادی نیست که یکی از وجوهش نجابت طلاب و روحانیون است.

وی ادامه داد: خبرگزاری رسا با امکانات کم، اما بسیار هدفمند در حرکت است و بدون لغزش کار را پیش می‌برد که موجب افتخار حوزویان است؛ فرزندان شهدا باید به پدران خود افتخار کنند و در دانشگاه‌ها که تدریس می‌کردم با اساتید زیادی روبرو شدم که فرزند شهید بودن خود را کتمان می‌کردند و از این ترس داشتند که تهمت حضور سهمیه‌ای را بشنوند.

حجت الاسلام والمسلمین لونی در پایان گفت: اگر شهدا نبودند و فرزندانشان داغ این عزیزان را ندیده بودند بستر درس و دانشگاه فراهم نمی‌شد؛ اگر فرزندان شهدا پدر خود را از دست نداده بودند، حمایتی از جانب پدر صورت می‌گرفت که جبران سهمیه دانشگاه را می‌کرد و فرزندش می‌توانست بدون سهمیه به همان دانشگاه برسد همانگونه که دیگر دانشجویان با حمایت خانواده به افتخارات رسیدند. ارزشمداران جامعه با شجاعت و جرأت، افتخار خانواده خود را مطرح کنند.

ارسال نظرات