۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۰۹۳۴۳
حجت الاسلام والمسلمین لونی در گفت‌وگو با رسا:

طرح تحول اقتصادی دولت برکات فراوانی برای ملت خواهد داشت

طرح تحول اقتصادی دولت برکات فراوانی برای ملت خواهد داشت
استاد حوزه با تاکید بر اهمیت اصلاح نظام اقتصادی گفت: سیاست اشتباه ارز ۴۲۰۰ تومانی و چند نرخی شدن ارز در دولت گذشته بزرگترین اشتباه در اقتصاد کشور بود.

حجت الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به محسنات طرح اقتصادی دولت گفت: اصلاح در همه ابعاد یک جامعه همیشه ضرورت دارد یعنی هیچگاه یک جامعه از اصلاح بی نیاز نیست چون دنیا در حال تحول است.

وی با تاکید بر اینکه ما یک کشور انقلابی هستیم و می خواهیم الگویی برای کشورهای جهان خصوصاً منطقه باشیم، افزود: به عنوان رهبر جبهه مقاومت که تقابل با ظلم مطرح است باید پیوسته به خوداصلاحی بپردازیم که یکی از عرصه های اصلاح موضوع مهم اقتصاد است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با نگاه به اصلاح اقتصادی در کشور ایران یادآور شد: اصلاح در کشور ایران با دو نگاه داخلی سوء مدیریت ها و رشد و اصلاح اقتصاد دانش بنیان و افزایش قیمت های جهانی براساس دلار مواجه است که اصلاح آن امری لازم می باشد چرا که دنیا رو به تغییر است و سیاست اشتباه ارز 4200 و چند نرخی کردن ارز در دولت گذشته بزرگترین اشتباه در اقتصاد کشور بود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به ضرورت اصلاح سیاست اشتباه ارز ترجیحی تصریح کرد: باید مدیریت به روز اقتصادی داشته باشیم که ارز 4200 تولید نقدینگی و اشکالات دیگری همچون قاچاق و سودجویی را به دنبال داشت و لذا دولت چاره ای به جز حذف ارز ترجیحی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین لونی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی تورم زا بود، بیان کرد: اصلاح ارز شجاعت همراه با تدبیر و اراده جمعی می خواهد تا به جای اینکه یارانه را به واردکننده و تاجر و یا دلال بدهند مستقیم به مصرف کننده و مردم عادی می دهند.

وی افزود: چون فاصله ارز ترجیحی و ارز آزاد بالاست شوکی را به جامعه وارد می کند اما این شوک مقدس و ارزشمند است و همانند درد جراحی است که به سلامتی و بهبود می انجامد؛ آیت الله رئیسی در این کار ایثار و از خودگذشتگی نشان داده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین اجرای طرح تحول اقتصادی دولت سیزدهم را دارای برکات فراوان برای ملت دانست و ابراز کرد: قطعاً در ابتدای مسیر جراحی اقتصادی هستیم و سختی هایی را باخود دارد اما یقیناً خیرات فراوانی را به ارمغان می آورد و با ارده ای که در سران قوا وجود دارد و با همراهی مردم بصیر و آگاه از این گردنه صعب العبور به سلامت عبور خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عده ای از خارج و مسببین ایجاد ارز 4200 تومانی در داخل کشور می گویند آقای رئیسی باید استعفا بدهد که باید گفت آیت الله رئیسی و جامعه تاوان خیانت، کوتاهی یا تقصیری که شما کردید را می دهند پس وجدان داشته باشید و به بخاطر این ایثار و از خودگذشتگی باید دست دولت را ببوسید.

ارسال نظرات