۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۱۰۴۰۳
امام جمعه نورآباد:

مطالبه گری بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار است

مطالبه گری بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار است
حجت الاسلام محمد یوسف خانی با بیان اینکه مطالبه گری بر پایه امربه معروف و نهی از منکر استوار است، گفت: مطالبه گری باید دارای اصل خیرخواهی، ادب و اخلاق باشد.

حجت الاسلام محمدیوسف خانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، بیان داشت: مطالبه ‌گری بر پایه ‌ای از مفاهیم عمیق دینی مانند امر به معروف و نهی از منکر استوار است و در آن علاوه بر شناخت و بیان مشکل به ارائه راهکار و تلاش برای رفع مشکل نیز پرداخته می ‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از گسترش فساد در جامعه و ابزار نظارت عمومی مردم بر عملکرد مسئولان نیازمند مطالبه گری پایدار و صحیح است، تصریح کرد: اما نقد و انتقاد گری با مطالبه ‌گری متفاوت است.

حجت الاسلام خانی گفت: نقد و انتقاد گری یکی از مفاهیمی است که به مطالبه و مطالبه ‌گری بسیار نزدیک است لیکن در عین نزدیکی، در مواقعی از هم فاصله می ‌گیرند و دور می ‌شوند.

امام جمعه نورآباد بیان کرد: مطالبه‌ گری مراحلی دارد که یکی از مراحل ابتدایی آن شناخت معضلات و مشکلات و بیان آن با شیوه اصولی، علمی و صحیح است، سپس باید مجدانه، مودبانه، معقولانه، مسئولانه، پرتلاش و مجاهدانه در مسیر حل مشکلات، با دستانی پر از پیشنهادهای سالم و متقن، گام ‌های استوار برداشت و این تفاوت، همان انتظاری است که از ناقدین نیست.

وی اظهار کرد: مطالبه گری باید دارای اصل خیرخواهی، ادب و اخلاق، آرمان گرا و راهبردی باشد.

امام جمعه دلفان تریبون نماز جمعه را زبان مطالبه گر صحیح ملت خواند و گفت: از زمان شروع خدمت در سنگر امامت جمعه مطالبات بحق مردم شهرستان را بازگو کردم و تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهم داد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات