۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۰۷۸۲۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شب قدر فرصتی برای رشد و تعالی روحی و کسب معرفت است

شب قدر فرصتی برای رشد و تعالی روحی و کسب معرفت است
لرستان- حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به فضیلت های شب قدر اشاره کرد و گفت: این شب ها فرصتی برای طلب مغفرت، رشد و تعالی روحی و کسب معرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد رضا شاهرخی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، شب قدر را شب رحمت و مغفرت خواند و بیان داشت: شب قدر، شبی است که ملائکه و فرشتگان الهی بر زمین نازل می‌شوند و این شب، غرق در الطاف الهی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه شب قدر، منزلت و قدر و اندازه گیری دارد، افزود: در شب قدر سرنوشت انسان‌ها تعیین می‌شود که شرافت و منزلت دارد و تعیین و اندازه گیری بر اساس شایستگی و قابلیت‌های افراد دارد.

وی ادامه داد: با بیان اینکه سرنوشت انسان‌ها بر اساس سرمایه‌های معنوی که دارند تعیین می‌شود و باید از این فرصت ها در جهت رشد و تعالی روحی و کسب معرفت بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهارداشت: باید در شب قدر با خودمان خلوت کنیم که در راه و گسترش دین خدا چه کرده ایم؟ نماز را چگونه اقامه کردیم، در امر نماز، روزه، زکات، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر طول یک سال چه وظیفه‌ای را انجام داده ایم؟ وظیفه فردی و اجتماعی ما چه بوده است؟

وی بیان کرد: شب قدر، شب بهره برداری است، شبی است که با ضربت خوردن امام علی (ع) همراه شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت توجه به ابعاد شخصیتی امام علی(ع) مانند عبادت، زهد و شجاعت گفت: این ویژگی ها باید برای همه ما معیار باشد و در مسیر ایمان و تقوا قدم برداریم.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) بر قله فضیلت‌ها، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی ایستاده است، گفت:  سمت و سو و جهت ما به سمت قله‌ای باشد که امام علی (ع) بر آن قله ایستاده است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات