۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۷۰۷۶۶۹
نماینده ولی فقیه در ساوه:

روز قدس لیلة القدر تاریخ ما است

روز قدس لیلة القدر تاریخ ما است
حجت الاسلام رحیمی گفت: روز قدس لیلة القدر تاریخ ما است و باید همه آن را به بیداری و هوشیاری بگذارنیم تا مطلع الفجر؛ چراکه روز قدس تیری است به قلب یک توطئه بزرگ استکباری.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی نماینده ولی فقیه در ساوه با اشاره به نامه 47 نهج البلاغه اظهار داشت: یکی از توصيه های امیرالمومنین(ع) به مسأله بسيار مهمى است که مى فرمايد: «و همواره دشمن (سرسختِ) ظالم و يار و مددکار مظلوم باشيد» و اين توصيه در واقع تأکيدى است بر طرفدارى از حق که حقى از اين بالاتر که انسان مظلوم را در برابر ظالم يارى دهد تا مظلوم به حقش برسد و ظالم از ظلمش دست بر دارد وجود ندارد.

امام جمعه ساوه در خطبه دوم ابراز کرد: اصلاح ذات البين که امام علی(ع) از پيغمبر اکرم(ص) نقل فرموده است که از نماز و روزه هم بالاتر است، دليل روشنى دارد؛ زيرا اگر مسأله اصلاح در ميان دوستان و رفع کدورت ها و زدودن دشمنى ها و تبديل آن به صميميت و دوستى نباشد، منجر به تشتت و تزلزل ميان آنها مى شود.

نماینده ولی فقیه در ساوه با اشاره به اهمیت و برکت شبهای قدر اظهار داشت: در تقل است که حضرت موسی با خداوند سخن می گفت و به ذات اقدس احدیت عرضه داشتند الهی من قرب تو را می خواهم و . خداوند در جواب فرمود: قرب من برای کسی است که در شب قدر بیدار باشد و در شب قدر به فقرا رحم کند.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به مساله فلسطین اشاره و افزود: فلسطینی ها بر خلاف کشورهای کوچک عربی که ساخته دست استعمار غرب هستند، ریشه تاریخی دارند و دارای هویت ملی اصلی هستند و رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی ها و هویت ارضی آنها را از آنها بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی ها آن را بپذیرند.

امام جمعه ساوه ضمن توصیه مردم به شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس ابراز کرد: روز قدس لیلة القدرتاریخ ما است و باید همه آن را به بیداری و هوشیاری بگذارنیم تا مطلع الفجر؛ چراکه روز قدس تیری است به قلب یک توطئه بزرگ استکباری و حرکتی است برای خنثی کردن توطئه خباثت آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان.

خطیب جمعه ساوه به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سپاه یک شجره طیبه ای است که با خون شهدا آبیاری شده ومجموعه ای است که وجودش امروز برای کشور و ملت ایران وهمه هدف های والایی که این ملت برای خودش ترسیم کرده است ضروری و لازم است.

امام جمعه ساوه در پایان خطبه ها اظهار داشت: اهانت به قرآن کریم نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است.

ارسال نظرات