۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۰۷۶۵۲
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران:

با کسی که خواستار تحریم سپاه است برخورد شود/ گرانی افسار گسیخته، موجب رنج رهبری

با کسی که خواستار تحریم سپاه است برخورد شود/ گرانی افسار گسیخته، موجب رنج رهبری
امام جمعه موقت تهران خواستار کنترل گرانی ها از سوی مسؤولین شد و گفت: اگر کسی هم نوا با دشمن حرف از تحریم سپاه بزند، سخن ضد ملی گفته و همسو با اجانب است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه گفت: الگوی بندگی ذات مقدس ربوبی علی (ع) است که کانون فضائل است؛ حضرت علی (ع) امام مجاهدین، مستضعفین، نمازگزاران و موحدین است، اما در رأس همه این‌ها ایشان امام المؤمنین است؛ همه این فضائل از خداباوری امیر مؤمنان است که خداوند را باور دارد و ایمان با جان و او عجین شده است.

وی با اشاره به خطبه ۲۲ نهج البلاغه گفت: تمام وجود علی (ع) یکپارچه عشق به خدا است؛ اگر همه پرده‌های غیب کنار روند ذره‌ای بر یقین حضرت علی (ع) افزوده نمی‌شود، زیرا بالاترین مرتبه یقین را دارد؛ تیری که در حال نماز از پای مولا در آورده شد نشان از حضور، ایمان و باور حضرت علی (ع) دارد که شجاعت بی بدیل حضرت را و حضور قلب ستودنی را در پی دارد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: اگر همه جهان عرب به جنگ با علی (ع) بیایند علی (ع) به آن‌ها پشت نمی‌کند و امیرمؤمنان امام همه عرصه‌های جهادی یعنی جهاد با نفس و جهاد با دشمن است؛ آن حضرت در ۲۵ سال سکوتی که داشت خون جگر‌ها خورد؛ اگر بخواهیم این نظام حرکت خود را با شتاب ادامه دهد نیاز به ایمان قوی داریم البته ما علی (ع) نمی‌شویم، اما می‌توانیم همانند عاشقان او و حاج قاسم‌ها بشویم؛ باید خود را بسازیم و مثل پاره‌های فولاد ایمان خود را تقویت کنیم.

وی در آغاز خطبه دوم ضمن توصیه به تقوا از همه مؤمنین درخواست کرد که فرصت شب‌های قدر را از دست ندهند و تصریح کرد: احیا شب قدر هدفمند است، زیرا آشتی با خداوند سبب صفای دل می‌شود و زندگی را مطهر و پاکیزه خواهد کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به مسأله گرانی و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی خود با چه تلخی از این گرانی‌ها یاد کردند و دردی جانکاه برای ایشان است البته می‌دانیم رئیس جمهور هم در تلاش برای حل این واقعیت آشکار هستند؛ لازم است مسؤولین راهی برای مقابله بیابند تا مردم آرامش پیدا کنند؛ اینکه هیچکس پیش بینی قیمت‌ها را نداشته باشد و ناآرامی در جانشان روانه شود صحیح نیست و دعا می‌کنیم مسؤولین تصمیم‌های خوبی  بگیرند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی‌ها به علت کرونا تعطیل بود، اظهار داشت: گام‌هایی که توسط مردم در این راهپیمایی برداشته می‌شود بی تردید عمل صالح و از گام‌های خدا پسندانه است؛ روز جهانی قدس هر سال اهمیت دارد، اما دو موضوع بر اهمیت این مسأله افزوده است اول صهیونیسم سازی مسجد الاقصی است که شهرک نشین‌های صهیونیسم را جایگزین اعراب بومی می‌کنند و این جای توطئه بزرگ است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی خیلی امید داشت پس از سازش با مرتجعین منطقه در آسودگی سر کند، گفت: اهل مقاومت نگذاشتند این خیال خام اجرا شود و ما باید از مجاهدین مقاوم پشتیبانی کنیم که مایه دلگرمی خواهد شد؛ مسأله دوم اهانت به قرآن در سوئد و حمایت پلیس و دولت این کشور از این رفتار است که اهمیت روز قدس را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: آزادی اهانت به پیامبر یعنی بستر فراهم کردن برای نژاد پرستی و الا آزادی آن‌ها شعار است، زیرا اگر کسی علیه هولوکاست حرف بزند زندانی می‌شود، اما اهانت به اعتقادات ۲ میلیارد مسلمان محکوم نمی‌شود؛ گرایش به اسلام بیش از پیش ادامه دارد و به فضل خدا نمی‌توانید جلوی موج اسلام گرایی را بگیرید و همین کار نشان می‌دهد منطق ندارید.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ۵ اردیبهشت سالروز حمله نظامی آمریکا و سرنگونی گروه ویژه در طبس گفت: دولت آمریکا دائم علیه ملت ایران توطئه کرده است و واضح‌ترین آن‌ها رژیم اسلام ستیز، استقلال ستیز و مردم ستیز پهلوی را در ۲۸ مرداد ۳۲ بر مردم تحمیل کرد و از آن زمان یک روز هم از توطئه باز نمانده است؛ همین توطئه‌ها است که مردم شعار مرگ بر آمریکا را هیچ گاه فراموش نمی‌کنند.

وی افزود: حادثه طبس از زنجیره توطئه‌های آمریکا است و در این عرصه خدا به داد ملت رسید، زیرا گروه ویژه ۶ ماه با کارتر برنامه ریزی کرده بودند تا دیپلمات‌ها و جاسوس‌ها را آزاد کنند، اما ریگ‌های بیابان سربازان خدا شدند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به مسائل افغانستان و انفجار‌های مدامی که در کشور همسایه صورت می‌گیرد، گفت: به حاکمان کنونی افغانستان می‌گوییم وظیفه شما تأمین امنیت شهروندان است و جای سؤال است که چگونه امنیت را برای مردم تأمین کردید؛ عاملان این جنایت باید دستگیر شوند و به گوش جهانیان هم برسد که مجازات شدند.

وی ادامه داد: بعضی می‌خواهند روابط برادرانه را بین دو ملت مسلمان ایران و افغانستان تیره کنند و این شگرد استکبار است؛ برای دو شهید حادثه تروریستی حرم رضوی درود می‌فرستیم و برای روحانی جانباز این حادثه آرزوی شفا داریم.

آیت الله خاتمی با تصریح بر اینکه مذاکرات وین متوقف شده است، گفت: تمام حرف این است که انچه خواست رهبری است باید تحقق پیدا کند و قصه تضمین جدی شود و همچنین مسأله پی ام دی حل شود؛ با اینکه بار‌ها توسط مسؤولین نظام ابراز شده ایران به دنبال بمب اتم نیست و نظارت‌های آژانس هم این را تأیید کرده است، اما باز این دروغ را تکرار می‌کنند.

وی گفت: لازم است همه تحریم‌ها بلا استثنا قطع شود و مقامات ما هم ذره‌ای از این خطوط قرمز عبور نخواهند کرد؛ قطعا سپاه باید از لیست تحریم‌ها خارج شود اگر کسی هم نوا با آمریکا و اسرائیل حرف از تحریم سپاه بزند، سخن ضد ملی گفته و این حرکت همسویی با اجانب است؛ مسؤولان با این اراجیف برخورد کنند، زیرا نباید هر کسی هر چیز به ذهنش آمد بگوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبریک روز ارتش اظهار داشت: شکر خدا نیرو‌های مسلح ما در تراز انقلاب و محبوب دل‌های مردم هستند و یاد شهید قرنی اولین رئیس ستاد مشترک جمهوری اسلامی و شهید صیاد را نیز گرامی می‌داریم.

وی عنوان کرد: دوم اردیبهشت روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسبب افتخارات فراوانی است، زیرا طبق گفته امام اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛ برخی می‌پرسند چرا سپاه پایگاه اسرائیل را می‌کوبد و باید سپاه به پادگان برود؛ این افتخار سپاه است که دشمن را هدف قرار می‌دهد و می‌گوید ما کوبیدیم و اگر دست از پا خطا کنند با ضربه محکم تری روبرو می‌شوند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
باید با این فرد هتاک برخورد جدی شود
0
0