۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۱۰۴۴۳
مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور:

بیش از دو هزار موسسه در اطلس جامع موسسات قرآنی ثبت شده‌اند

بیش از دو هزار موسسه در اطلس جامع موسسات قرآنی ثبت شده‌اند
مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشورگفت: در اپلیکیشن اطلس جامع قرآنی دو هزار و۳۴۰ موسسه اطلاعاتشان در سامانه بارگذاری شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا ،محمد انجم‌شعاع مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در خصوص رونمایی از اطلس جامع قرآنی گفت: اطلس جامع قرآنی کشور یکی از نیازهای جدی و مهم اتحادیه کشوری است که از ابتدای شکل‌گیری اتحادیه مدغم به دنبال راه اندازی آن بودیم.

وی ادامه داد: اطلاعات بسیار پراکنده و زیادی در اختیار ما قرار داشت. در حقیقت لیست زیادی از مؤسسات فعال و غیر فعال در اختیار اتحادیه کشوری قرار گرفت. اتحادیه کشوری نیازمند اطلاعات پایه‌ای بود که بتواند نسبت به حمایت، پشتیبانی و برنامه‌ریزی آتی از آن استفاده کرده و اطلاعات موجود از قابلیت لازم و یا واقعی بودن آمار برخوردار نبود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: از این حیث مشکل اول فقدان آمار و اطلاعات بود و از سوی دیگر برای آنکه مخاطبان مؤسسات قرآنی با سرعت بتوانند به اطلاعات دیگر مؤسسات قرآنی دست پیدا کرده و متناسب با تخصص و نیازشان به نزدیک‌ترین مؤسسه دست پیدا کنند، ضرورت شکل‌گیری اطلس قرآنی را مضاعف می‌ساخت.

وی با اشاره بر اینکه بعضی از دستگاه‌ها سامانه و سایتی از اطلاعات مؤسسات مجوز دار در سال‌های گذشته تشکیل و پشتیبانی کردند، افزود: اما همچنان به معنای وجود یک اپلیکیشن مورد نیاز این ضرورت محسوس بود. اگر چه در وزارت ارشاد، سامانه حمد تعریف شده و مسئولان معتقدند که اطلس مؤسسات در این سامانه موجود است. قرار بود سامانه حمد به صورت صددرصدی به اتحادیه واگذار شود که پس از رایزنی‌های عدیده این امکان فراهم نشد.

وی ادامه داد: با تأیید هیأت مدیره مبنی بر انجام این مهم با تلاش جدی ستاد اتحادیه کشور و همراهی اتحادیه‌های استانی ویرایش صفر آن در سال ۱۴۰۰ در معاونت قرآن و ویرایش اول آن در جلسه اخیر شورای توسعه رونمایی شد. هفتاد درصد اطلاعات مؤسسات از جمله اطلاعات عمومی و مکانی با قابلیت جستجوی دقیق و پیدا کردن مؤسسه از طریق مکان نما فراهم شده است.

انجم‌شعاع گفت: در ویرایش های بعدی اطلس ارتقای بهتری پیدا خواهد کرد و اطلس قرآنی با پوشش متخصصین قرآنی به اتمام خواهد رسید که در کافه بازار قابل دستیابی و نصب است. در آینده نزدیک علاوه بر تکمیل مؤسسات قرآنی باید بخشی از مربیان قرآنی جهت کلاس‌های محدود تر و متناسب با درخواست کنندگان کلاس‌ها اطلاعات در سامانه بارگذاری شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم این کار مبنای اطلس جامع قرار گیرد و بقیه دستگاه‌ها از اطلس مشابه پرهیز کنند و در آینده‌ای نه چندان دور اطلس مؤسسات قرآنی به اطلس جامعی تبدیل خواهد شد. تا کنون از سه هزار و ۳۱ مؤسسه، دو هزار و ۳۴۰ مؤسسه قرآنی اطلاعاتشان در سامانه بارگذاری شده و باقی مؤسسات مرتبط نیز برخی از مؤسسات نیمه فعال است.

ارسال نظرات