۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۱۰۵۹۶
نویسنده صهیونیست:

اسرائیلی‌ها در تلاش برای گرفتن پاسپورت دوم هستند

اسرائیلی‌ها در تلاش برای گرفتن پاسپورت دوم هستند
گدعون لوی یک نویسنده صهیونیست با اشاره به مبهم بودن آینده رژیم صهیونیستی، می‌گوید که اکثر اسرائیلی‌ها به دنبال دریافت پاسپورت دوم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «گدعون لوی» نویسنده و خبرنگار صهیونیست در یادداشتی که پایگاه خبری «میدل ایست آی» بتازگی آن را منتشر کرده است می‌گوید که اسرائیلی‌ها نمی‌دانند تا چند سال دیگر چه وضعیتی خواهند داشت.

او در ابتدای این یادداشت بیان می‌کند که «اگر از هر اسرائیلی عادی یا سیاستمدار یا روزنامه‌نگار یا دانشمند چه از راست‌گرایان یا چپ‌گرایان سؤال شود به کجا می‌رویم؟ و اسرائیل تا ۲۰ سال دیگر چگونه خواهد بود یا ۵۰ سال دیگر؟ آن‌ها حتی نمی‌توانند توصیف کنند که ۱۰ سال آینده چه وضعیتی خواهد داشت».

نویسنده در ادامه با طرح پرسشی دیگر -که به گفته او در میان شهرک‌نشینان بسیار مطرح می‌شود- با این مضمون که «آیا اسرائیل تا ۲۰ یا ۵۰ سال دیگر وجود خواهد داشت؟» خاطرنشان می‌کند مردم سراسر جهان نه در آلمان، نه در آلبانی، نه در توگو، نه در چاد و نه دیگر کشورها چنین سؤالی را از خود نمی‌پرسند.

او به منظور یافتن پاسخ این سؤال به تلاش زیاد شهرک‌نشینان برای دریافت پاسپورت دوم اشاره می‌کند و می‌افزاید: «هر پاسپورتی که باشد پرتغالی باشد یا لیتوانیایی، مهم آن است که اسرائیلی‌ها می‌دانند باید یک پاسپورت دیگر غیر از گذرنامه اسرائیلی خود داشته باشند. گویی گذرنامه اسرائیلی نوعی مجوز موقت است که تاریخ انقضای آن نزدیک شده است. انگار دیگر امکان تمدید آن تا ابد وجود ندارد».

نویسنده با اشاره ضمنی به اراضی اشغالی، هشدار می‌دهد: «هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند در حالی که سرش را در ماسه دفن کرده است، راه دوری برود و قطعا قادر نخواهد بود با چالش‌های واقعی‌ای که با آن مواجه است، مقابله کند. همه این‌ها نشان می‌دهد که عادت اسرائیلی‌ها به فروبردن سرشان در شن و ماسه درباره آینده سرزمینشان ترسی عمیق و احتمالا بسیار واقع‌بینانه را در مورد آینده‌ای که ممکن است رقم بخورد، در خود پنهان کرده است. اسرائیلی‌ها از آینده این سرزمین می‌ترسند».

گدعون در ادامه می‌افزاید به‌رغم آنکه شهرک‌نشینان به توان ارتش خود و جایگاهشان در میان ملت‌ها می‌بالند، اما ترسی اولیه از درون آن‌ها را می‌بلعد چراکه آینده‌شان مبهم است.

وی در بخش دیگری اشاره می‌کند علی‌رغم آنکه برخی در اراضی اشغالی سعی دارند بگویند که آنجا هیچ سرکوب، ظلم و خودفریبی وجود ندارد، اما کوهی از شواهد وجود دارد که خلاف این را ثابت می‌کند.

این نویسنده صهیونیست در بخش دیگری بیان می‌کند که اشغال یک سرزمین نمی‌تواند همیشه ادامه پیدا کند و تاریخ ثابت کرده است که مردمانی که برای پیروزی می‌جنگند، پیروز خواهند شد.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز پیش از این با استناد به تاریخ گفته بود که نگران است اسرائیل نیز همچون حکومت‌های صهیونیستی پیشین در دهه هشتم خود نابود شود.

باراک در این خصوص بیان کرده بود: «در طول تاریخ یهودیت، حکومت یهودیان بیش از ۸۰ سال عمر نکرده مگر در دو دوران: دوران پادشاه داود و دوران حشمونیان که در هر دو دوره نیز دهه هشتم سرآغاز تجزیه آن‌ها بوده است.»

تاکنون مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و شخصیت‌های علمی و رسانه‌ای صهیونیستی متعددی از احتمال «فروپاشی اسرائیل» سخن گفته‌اند. «آری شاویط» تحلیلگر یهودی روزنامه عبری «هاآرتص» یکی از موارد چنین تحلیل‌هایی است. او در این تحلیلی با عنوان «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد» پیشتر نوشته بود: «دیگر جای زندگی در کشور نیست و باید به سانفرانسیسکو یا برلین رفت. ممکن است از نقطه بی بازگشت عبور کرده باشیم و دیگر امکان پایان دادن به اشغال، توقف شهرک‌سازی و دستیابی به صلح، امکان اصلاح صهیونیسم، نجات دموکراسی و تجزیه کشور وجود نداشته باشد.»/۹۸۸/

ارسال نظرات