۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۱۰۵۹۸

بیانیه رهبر معنوی انقلاب بحرین درباره انتخابات پارلمانی 2022

بیانیه رهبر معنوی انقلاب بحرین درباره انتخابات پارلمانی 2022
رهبر معنوی انقلاب بحرین با صدور بیانیه‌ای در خصوص انتخابات پارلمانی آتی این کشور تاکید کرد که اگر این انتخابات به حل مشکلات مردم نمی‌انجامد، باید تحریم شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله «عیسی قاسم»، رهبر معنوی انقلاب بحرین در خصوص انتخابات پارلمانی فراروی این کشور، با صدور بیانیه‌ای، موضع خود را اعلام کرد.

به نوشته وبگاه «المقاوم»، وی تصریح کرد که باید انتخاباتی برگزار شود که مشکلات مردم را حل کند در غیر این‌ صورت خواستار عدم مشارکت مردمی است. مشارکتى که بخواهد بر ظلم و استبداد حکومت بیافزاید، نباید صورت گیرد.

در متن این بیانیه که به تاریخ 25 می منتشر شده، آمده است: « کوتاه آمدن ملت‌ها از حقوق سیاسی خود -و سایر حقوقشان- در مقابل دولت ها جنایت بزرگی است که باعث فساد هر دو طرف می‌گردد. نظر صحیحی که جایی برای مناقشه ندارد این است که یا انتخاباتی برگزار شود که در آن حل مشکلات مردم باشد یا عدم مشارکت مردمی که بخواهد بر ظلم و استبداد حکومت بیافزاید».

وی تصریح کرد: «اما آن‌هایی که به دنبال پول و منصب هستند نه گوش شنیدن حرف حق را دارند و نه نگران مشکلات و مصائب ملت‌ها هستند. صحبت از انتخابات، باعث می شود مردم حق و حقوق شهدا و زندانیانی که در این راه شکنجه شده‌اند را بیشتر به یاد آورند و غیرت مردم درباره دین و کرامتشان را افزایش می‌دهد و تمسک آنها به حقشان مبنی بر آزادی و کرامتشان را محکمتر می‌کند».

رهبر معنوی انقلاب بحرین سپس ضمن دعوت از همه برای هوشیار شدن، ابراز تعجب کرد که دولت‌ها از فرصت انتخابات به عنوان فرصتی برای فریب مردم و استحمار آن‌ها تحت عنوان دموکراسی و برای تثبیت دیکتاتوری استفاده می‌کنند.

این در حالی است که قرار است، انتخابات پارلمانی بحرین در اکتبر آینده برگزار شود اما انتظار می‌رود، از آن‌جا که از زمان آغاز اعتراضات مردمی در اوایل سال ۲۰۱۱ تاکنون، هیچ اقدام امیدوارکننده‌ای برای اصلاح امور در این کشور صورت نگرفته و پاسخی به مطالبات انقلابیون داده نشده، انتظار می‌رود که اغلب احزاب مخالف رژیم آل خلیفه این انتخابات را تحریم کنند./۹۸۸/

ارسال نظرات