۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۱۰۵۹۹

صهیونیستها از ترس تهدید سید حسن نصرالله به تکاپو افتادند

صهیونیستها از ترس تهدید سید حسن نصرالله به تکاپو افتادند
در پی تهدیدهای اخیر «سید حسن نصرالله» و گروههای مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تشدید تنش در مسجد الاقصی و شهر اشغالی قدس به تکاپو افتاد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز پنجشنبه نوشت که "در پی تهدیدهای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و گروههای فلسطینی، هم اکنون تماس هایی برای جلوگیری از تشدید تنش در قدس - بویژه بین اسرائیل و مصر و سازمان ملل - در جریان است و همچنین قطر در انتقال پیام های تهدیدآمیز از غزه به تل آویو شرکت دارد."

پایگاه خبری النشره نیز گزارش داد که منابع صهیونیستی گفته اند که "دادگاه مرکزی اسرائیل تصمیم اجازه برای ادای آداب و رسوم یهودی در صحن مسجد الاقصی را باطل کرده است".

رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که روز یکشنبه آینده (۲۹ می) راهپیمایی موسوم به "پرچم" از باب العامود و کوچه‌های شهر قدیمی قدس تا دیوار "البراق" را برگزار خواهد کرد.

گروههای مقاومت فلسطین در پیامی به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌اند که به هر بهایی که شده، جلوی برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان در محله‌های اسلامی قدس را خواهند گرفت.

گروه نیروهای ملی و اسلامی فلسطین نیز چهارشنبه شب در بیانیه‌ای خواستار مقابله با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست در روز یکشنبه همزمان با راهپیمایی روز پرچم شد.

در بیانیه این گروه با عنوان "پیروزی اقصی و پرچم فلسطین" آمده است: هر روز دولت اشغالگر و شهرک نشینان و جمعیت های تلمودی و توراتی، جنگ خود علیه قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی و در مقدمه آن مسجد الاقصی را تشدید می کنند.

این گروه خطاب به ملت فلسطین اعلام کرد: به شما اطمینان کامل داریم. شما سال گذشته در مقابله با راهپیمایی پرچم دست به اقدام قهرمانانه زدید و مانع از رسیدن شهرکنشینان به منطقه "باب العامود" شدید و همچنین به مانعی قوی در برابر اقدام دولت تل آویو برای تحمیل تقسیم زمانی و مکانی در مسجد الاقصی تبدیل شدید.

گروه نیروهای ملی و اسلامی فلسطین از تمام ساکنان فلسطینی قدس شریف خواست تا برای پیروزی پرچم فلسطین به عنوان نماد حاکمیت شهر قدس، با در دست داشتن و به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین در جای جای قدس با راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها مقابله کنند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز چهارشنبه شب در سخنانش به مسأله فلسطین پرداخت و به صهیونیست ها هشدار داد که "هرگونه خدشه به مسجد الاقصی و مقدسات شهر قدس، منجر به انفجاری بزرگ در منطقه خواهد شد و نتایج ناخوشایندی در پی خواهد داشت".

وی تاکید کرد: فلسطین برای پاسخ به هرگونه حمله به مسجد الاقصی راه خود را انتخاب کرده است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه "دشمن در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد و بیش از هر زمان دیگری با چنددستگی شدید داخلی روبرو است وهیچ زمانی تا این میزان ضعیف و شکننده نبوده است"، هشدار داد: دشمن کاری نکند که برای موجودیت موقتش نتایج فاجعه‌باری رقم بخورد.

ارسال نظرات