۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۱۰۶۲۳
نمایشگاه ردای سرخ؛

جلوه هایی از حضور روحانیت استان سمنان در دفاع مقدس

جلوه هایی از حضور روحانیت استان سمنان در دفاع مقدس
همزمان با کنگره شهدای روحانیت نمایشگاه «ردای سرخ» تدارک دیده شده است که در این گزارش به حضور روحانیت استان سمنان در دفاع مقدس پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا نمایشگاه «ردای سرخ» در مصلای قدس قم در خصوص مجاهدت‌های روحانیون شهید برپا شده است.

مسعود صابری مسؤول غرفه استان سمنان در خصوص فضای غرفه گفت: تصاویر شهدا بر روی قطعات سرامیکی به چاپ رسیده که کار جدیدی به حساب می‌آید و به محض ورود بازدیدکنندگان جلب توجه می‌کند؛ غرفه استان سمنان از فضای بزرگی برخوردار است که سعی شده استفاده کامل از آن صورت بگیرد.

وی افزود: نگاه آماری به شهدای استان شده و به تفکیک شهرستان ارائه شده است؛ همچنین تصاویری از حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف و بحران‌های گوناگون انقلاب از جنگ تا کرونا و رزمایش مواسات تدارک دیده شده است و در قاب‌های بزرگی به صورت گرافیکی در سایه یک روحانی نمایش داده شده است.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اساتید و طلاب شهید محلاتی استان سمنان گفت: نرم افزار‌ها و آثار مکتوبی در خصوص ۱۱۳ روحانی شهید استان سمنان پیش از نمایشگاه آماده شده است که در این غرفه به نمایش گذاشته شده است؛ نامه‌ها و مصاحبه‌هایی در خصوص شهدای استان به صورت خام جمع آوری شده است که بر روی یک میز در ورودی غرفه قرار داده شده تا توجه پژوهشگران و تولیدکنندگان آثار را جلب کند و برای تولید اثر در خصوص شهدا ترغیب شوند.

وی با اشاره به تهیه مستند‌هایی در خصوص شهدای استان سمنان گفت: پوستر‌های این مستند‌ها برای معرفی به عموم در ابعاد بزرگ چاپ شده و در معرض دید همگان قرار گرفته اند.

صابری در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش دوستان واحد سمعی و بصری فیلم‌هایی از زمان دفاع مقدس از آرشیو صدا و سیما تهیه شده و در یک نمایشگر در معرض دیدگان بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

ارسال نظرات