۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۱۰۶۳۷
معاون امور طلاب حوزه علمیه استان البرز عنوان کرد؛

علم و تواضع؛ ۲ درس بزرگ از زندگی امام صادق

علم و تواضع؛ ۲ درس بزرگ از زندگی امام صادق
حجت الاسلام ملکی با اشاره به ویژگی ها شخصیتی امام صادق(ع) گفت: تواضع امام در کنار علم بی پایان ایشان برای هر طالب علمی سیره و درس زندگی است.

حجت الاسلام حسین ملکی معاون امور طلاب حوزه علمیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: یکی از فضلیت هایی که دوست و دشمن برای این امام همام نقل کرده اند سعه و وسعت علمی امام صادق(ع) است که افتخار روحانیت نیز شاگردی شاگردان این امام همام می باشد.

وی افزود: دومین ویژگی امام صادق(ع) جود و کرم ایشان می باشد که به دفعات متعدد در نقل های تاریخی وارد شده است و این درس بزرگی برای شیعیان این امام بزرگورار خصوصاً در دوران گرانی و تورم محسوب می شود که باید نسبت به یکدیگر یار و همدلی کرد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تواضع امام صادق(ع) ابراز کرد: حضرت(ع) در کنار علم بی پایان خود تواضع مثال زدنی داشتند و این سیره باید برای همه اهل علم خصوصاً شاگردان مکتب ایشان راهنمای مسیر باشد، برای امام، آزاده سفید پوست و برده سیاه پوست فرقی نداشت.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان البرز ادامه داد: صبر امام درس بزرگ دیگری است که در هنگام مشکلات و مصیبت ها صبر می کردند، امروز از آن هنگامه هایی است که شیعیان باید در برابر مشکلات اقتصادی و اجتماعی صبر پیشه کنند تا ان شاء الله گشایش هایی به وجود آید.

ارسال نظرات