۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۱۰۶۴۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

با رفتار و کردار خود مردم را به دین خدا دعوت کنیم/ سخن گفتن کافی نیست

با رفتار و کردار خود مردم را به دین خدا دعوت کنیم/ سخن گفتن کافی نیست
امام جمعه خرم آباد گفت: اگر بتوانیم با سلوک، رفتار و کردار خود، مردم را به دین خدا دعوت کنیم، توانسته ایم به درستی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای الشتری مقیم قم که در مدرس صاحب الزمان (عج) میدان روح الله قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: دشمنان اسلام ناب و اهل بیت (ع) نتوانستند از راه نظامی، خشونت و شهادت ائمه اطهار (ع) و محبین آنان بر اهداف خود مسلط شوند؛ اما از راه فرهنگی ورود کرده و کتابت حدیث را منع نمودند و در نطقه مقابل، دست به جعل حدیث نیز زدند تا برنامه های خود را پیاده نمایند.

وی ابراز داشت: کار به جایی رسید که شناخت معارف اسلامی سخت و دشوار شد؛ اما امام محمد باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام وارد میدان شده تا معارف درست اسلامی را برای مردم تبیین و تشریح نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه به کنگره 4000 شهید روحانی کشور خاطرنشان ساخت: استان لرستان دارای 54 روحانی شهید است و یاد و خاطره شهدای گرانقدر را گرامی می داریم.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگر از سخنان خود، تجمل گرایی را از آسیب های زندگی انسان عنوان و تصریح کرد: روحانیت پرچم دار تبلیغ، تبیین و گسترش معارف اسلامی و پیش قراولان حرکت جهادی و انقلابی بوده اند و ما نیز با تربیت نفس خود باید همچون این بزرگواران عمل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: حوزه علمیه، مرکز پرورش و تربیت انسان های بزرگی است که خودسازی های بسیاری داشته و مردم با رفتار و عمل آنان، متخلق به اخلاق الهی شدند.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم با سلوک، رفتار و کردار خود، مردم را به دین خدا و معارف اسلامی دعوت کنیم، توانسته ایم به درستی عمل نماییم و سخن گفتن کافی نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز داشت: مردم به فعالیت های ما توجه می کنند و حتی برای آنان مهم است که فلان روحانی در صف نانوایی می ایستد یا نه و یا قانون را رعایت می کند یا نمی کند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم، عدم توانایی در گفت وگوهای مسالمت آمیز است و باید برای تحقق این مسئله، تلاش بسیاری کرد تا بتوانیم با سخن گفتن، مشکلات خود را حل کنیم؛ نه دعوا.

سخنران این جلسه تصریح کرد: این مشکلات در میان فرهیختگان هم وجود دارد؛ البته این مشکل با دعوا نیست؛ اما با قلم خود به دیگران ضربه می زنند و به صورت خواسته یا ناخواسته آبروی افراد را تحت الشعاع قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: اختلاف نظر همیشه وجود دارد؛ اما اگر بتوانیم انتقاد خود را به درستی و از راه صحیح منتقل نماییم، توانسته ایم هم اخلاق اسلامی را رعایت کرده و هم اثرگذار باشیم.

وی اظهار داشت: حوزه علمیه قم و روحانیت در هیچ مقطعی به اندازه امروز، مورد توجه داخل و خارج از کشور نبوده است و در هیچ دوره ای به این میزان بر معادلات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جهان تأثیرگذار نبوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان ابراز داشت: امروز نظام جمهوری اسلامی که برخاسته از تدبیر امام راحل عظیم الشأن است، بر همه معادلات جهانی تأثیرگذار بوده و پایه این اثرگذاری، حوزه علمیه و روحانیت است؛ البته امام راحل نیز ثمره شیرین بیش از یک هزار سال میراث گرانقدر دینی و فرهنگی بوده است که این میراث عظیم، اعصار و نسل ها را درنوردیده و با لطف الهی، میوه شیرین به وسیله ایشان به ثمر نشست.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: طلاب و فضلا باید خود را برای رسیدن به قله های ارزش های علمی و دینی آماده کنند و باید توشه علمی و معنوی به همراه داشته باشیم.

سخنران این جلسه در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: استان لرستان نیازمند حضور طلاب و فضلا در تمام عرصه هاست؛ ما در استان نیازمند حضور عزیزان در امر تبلیغ، گسترش معارف اسلامی، حضور در مساجد، گروه های جهادی و ... هستیم تا بتوانیم از ظرفیت شما عزیزان استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: ما از حضور طلاب و فضلا در سطح استان استقبال می کنیم؛ امروز موقعیت های کاری بسیاری در لرستان وجود دارد که می توانید از این فضاها برای فعالیت های خود استفاده نمایید.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام حسینی، نماینده طلاب و فضلای الشتر نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: یکی از نکات بسیار مهم در میان طلاب و روحانیون، رعایت اخلاق است و با داشتن اخلاق، کارهای بسیاری می توان انجام داد.

وی ابراز داشت: همه مشکلات قابل حل است؛ اما مهمتر از همه، مباحث اخلاقی است که باید برای حل مشکلات مختص به نکات اخلاقی، تلاش بیشتری انجام داد.

نماینده طلاب و فضلای الشتر خاطرنشان ساخت: ترک رذائل اخلاقی از ضروریات راه طلبگی ماست؛ اگر می خواهیم امام مردم باشیم، باید رسیدگی بیشتری به اخلاق خود داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: امروز فضای مجازی مملو از گناه، آلودگی و دروغ شده و باید مراقبت بیشتری در این فضا داشت.

وی بیان داشت: دل بستن به دنیا نیز از دیگر مباحثی است که انسان را گرفتار می کند و دوری از دلبستگی به دنیا سفارش شده است.

ارسال نظرات