۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۱۰۶۴۴
آیت الله سعیدی:

مسئولان نظارت و توجه ویژه ای به ساخت و مهندسی ساختمان ها داشته باشند

مسئولان نظارت و توجه ویژه ای به ساخت و مهندسی ساختمان ها داشته باشند
امام جمعه قم خطاب به مسئولان گفت: در حادثه آبادان عبرت‌های جدی وجود دارد و آن اینکه باید به ساخت ساختمانها به صورت کارشناسی و نظام مهندسی توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار داشت: اگر انسان عمل کمی را انجام دهد؛ اما رعایت تقوای الهی را در نظر داشته باشد بهتر است از عمل بسیاری که از تقوا در آن خبری نباشد و سبب خروج انسان از صراط مستقیم شود.

وی در ادامه با اشاره به روز پنجم ماه شوال ابراز کرد: ماه شوال ماهی است که با امام صادق(ع) خیلی ارتباط دارد، چراکه در این ماه سالروز تخریب قبور بقیع و سالروز شهادت امام صادق(ع) است که در روز بیست و پنجم شوال واقع شده است.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به حمله مزدوران شاه به مدرسه فیضیه در روز ۲۵ ماه شوال و ایجاد صحنه های دلخراش آن اشاره کرد و بیان داشت: مزدوران شاه در این روز مرتکب جنایت های بزرگی شدند که دل تمام ملت ایران و شیعیان امام صادق(ع) را جریحه دار کرد.

آیت الله سعیدی به تناسب این روز با روز شهادت امام صادق(ع) به صورت گذرا به ویژگی های مکتب امام صادق(ع) پرداخت و ابراز کرد: مکتب امام صادق(ع) استمرار مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است و دوران امام صادق(ع) یکی از توفنده ترین دوران تاریخ است که در آن دوران با وجود مشکلات فراوان و شبهات کثیر امام صادق توانستند شاگردان بسیار توانمندی را تربیت کنند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های مکتب امام صادق(ع) پرداخت و افزود: بسط حقایق دینی و گسترش آن در سراسر جهان همراه با نوآوری و مبارزه با بدعت ها همراه با پرداختن به مقتضیات و نیاز عصر خویش یکی دیگر از ویژگی های مکتب امام صادق(ع) است.

وی خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) احیاگر امر اهل بیت(ع) از طریق احیای نهضت عاشورا و تاکید بر احیای مجالس حسینی و روضه خوانی در تداوم وصیت امام باقر(ع) بود که این امر را به بهترین روش پیگیری کرده و ترویج کردند.

آیت الله سعیدی ابراز کرد: انسان وقتی مرتکب گناه می شود در حقیقت اقدام به قطع رشته خود با خدا می کند؛ چرا که ارتکاب به گناه در محضر خدایی که شاهد و ناظر اعمال انسان است، نوعی وقاحت و بی شرمی است و تنها چیز پسندیده ای که باید از انسان گناهکار اتفاق بیفتد، توبه و برگشتن به راه راست است.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به دیدار چند روز قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی فتح خرمشهر را نماد تغییر یک معادله تلخ به یک معادله شیرین و تحقق نجات ملی دانستند و قاعده عبور از شرایط سخت، پیچیده، تلخ و رسیدن به پیروزی و موفقیت را عملکرد جهادی، عزم راسخ، ابتکار عمل، از خود گذشتگی، نگاه بلندمدت و در رأس همه آنها اخلاص و توکل به خداوند بیان کردند.

وی در ادامه افزود: این قسمت از فرمایش رهبر معظم انقلاب در حقیقت تذکری به مسئولان و مردم عزیز است که امروز نیز برای عبور از مشکلات و فتح خرمشهرهای دیگر باید با عزم راسخ، ابتکار عمل و اقدام با توکل کارها را به پیش برد.

آیت الله سعیدی با اشاره به فروریختن ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان و کشته شدن تعدادی از هموطنان آبادانی خاطر نشان کرد: ما به نوبه خود به مردم عزیز کشور و مردم شهر آبادان تسلیت عرض می کنیم و از رهبر انقلاب اسلامی تشکر می کنیم که دستورات لازم برای سرعت عمل در کارها را برای کاستن از تلفات صادر و دستور دادند با مقصران این حادثه برخورد شود.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به حادثه آبادان تصریح کرد: به مسئولان ملی و استانی عرض می‌کنم که در این حادثه عبرت‌هایی جدی وجود دارد و آن این است که باید به ساخت ساختمان ها به صورت کارشناسی و نظام مهندسی توجه ویژه ای شود تا خدایی نکرده کسی با استفاده از نفوذ و بدون کارشناسی های لازم اقدام به ساخت چنین ساختمان هایی در سطح کشور نکند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم و سراسر کشور ابراز کرد: شرکت کنندگان در این کنگره ها با امام و شهدا و آرمان های نظام اسلامی پیمانی دوباره بستند و این کنگره ها علامت این است که روحانیت همیشه پیشتاز میدان جهاد، خدمت به مردم و شهادت در راه خدا بودند.

وی افزود: روحانیت در مواقع متعددی مثل مواسات مومنانه، کمک به مستضعفان، در دفاع از حرم و در اتفاقاتی مثل کرونا و سیل و زلزله نشان دادند که همیشه در کنار مردم هستند و تخریب‌ها و شایعه سازی های دشمنان و ایجاد جنگ روانی برای فاصله انداختن بین ملت و روحانیت به جایی نخواهد رسید.

وی در پایان به ولادت حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: حضرت معصومه(س) هم عالمه و هم مهاجره و مجاهده فی سبیل الله است و امام صادق(ع) بشارت حضور این حضرت در قم را از سال ها قبل از ولادت ایشان نوید داده بودند و دختران جامعه ما باید از این عالمه درس گرفته و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

ارسال نظرات