۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۱۰۶۴۸
استاد حوزه علمیه کرمانشاه مطرح کرد؛

امام صادق؛ احیاگر تعالیم اسلام

امام صادق؛ احیاگر تعالیم اسلام
کرمانشاه ـ حجت الاسلام زنگنه گفت: بازگشت به مکتب ائمه(ع) به عنوان یک امر معرفتی و انسان شناختی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام رحیم زنگنه امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: روز شهادت ایشان نقطه عطفی در تاریخ تشیع محسوب می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام صادق(ع) احیاکننده تعالیم اسلام بود، افزود: امام جعفرصادق(ع) برای نجات دین اسلام، آموزه‌های الهی را در جامعه ترویج داد و در حقیقت ایشان حیات‌بخش مکتب تشیع است.

وی عنوان کرد: آشنایی با معارف اهل‌ بیت(ع) بویژه امام جعفر صادق(ع) موجب تحول فکری، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مسلمانان جهان شده است.

حجت الاسلام زنگنه توجه به فقه و فقاهت را از مهم‌ترین ویژگی امام صادق(ع) برشمرد و گفت: احیای تعالیم اسلام توسط امام صادق موجب شد آن حضرت به عنوان رئیس مذهب جعفری یا همان تشیع شناخته شود.

این کارشناس مذهبی افزود: این مکتب‌ فکری، زمینه نوسازی‌ و احیای‌ تعلیمات‌ اسلامی را فراهم آورد، وجود عقلانیت، برخوردهای عالمانه با دین، خروج از تعصبات مذهبی بی‌ریشه و برخورد نوآورانه با فقه از ویژگی‌های مکتب جعفری به شمار می‌رود و موجب پویایی آن شده است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) برپایه بینش صحیح از کتاب و سنت پیامبراکرم(ص) تفکرات اسلام است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با بهره‌گیری از روش ائمه معصومین(ع) برای ادامه مسیر انسانیت توانسته به جایگاه اصلی خود برسد و به اعتلای دین اسلام بپردازد.

وی در پایان سخنان خود بازگشت به مکتب ائمه(ع) به عنوان یک امر معرفتی و انسان شناختی ضروری دانست./1400/

ارسال نظرات