۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۱۰۶۸۸
امام جمعه شهر جدید پرند:

مشکلات معیشتی، اخلاق اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

مشکلات معیشتی، اخلاق اجتماعی را تحت تاثیر قرار می‌دهد
حجت الاسلام کاظمی گفت: باید مواظبت شود تا پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه اخلاق اجتماعی را تحت تاثیر قرار ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی، امام جمعه شهر جدید پرند با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرموده است «گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانت‌داری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد» خاطرنشان کرد: این روایت شریف به سه جنبه مهم برای حیات اجتماعی جوامع شمال اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و امنیت و آرامش اجتماعی اشاره می‌کند و خاطر نشان می‌سازد مراقب باشید این سه جنبه متأثر از تکانش‌های منفی نشود که مهم‌ترین این تکانش‌ها، تکانش‌های معیشتی است و پدیده گرانی و فقدان قدرت خرید برای اقشار جامعه از عوامل اصلی آن است.

امام جمعه شهر جدید پرند اظهار داشت: جنگ آذوغه یک جنگ بین المللی است که اگر مدیریت نشود در آینده نزدیک همه دنیا برای نان به جان هم می‌افتند؛ اما جمهوری اسلامی ۴ سال است که تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ معاصر قرار دارد و خود را با این شرایط وفق داده است.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به مذاکرات برجامی ابراز داشت: در ایران دیگر کسی بی صبرانه منتظر نتیجه مذاکرات نیست؛ چون هرچند کشور ما فشارهای اقتصادی را متحمل است؛ اما اقتصاد کشور شرطی نشده و مسیر خود را با وجود صعوبات ممکن طی می کند.

وی در ادامه افزود: تصمیم سخت دولت رئیسی برای حذف ارز ترجیحی حکایت از آن داشت که دولت پیش بینی شکست مذاکرات احیای برجام را کرده است و می داند که احتمالا از گفتگوهای وین دیگر آبی گرم نمی شود و باید برنامه ریزی خود را معطوف به اقتصاد انقباضی و مقاومتی کند.

حجت الاسلام کاظمی اظهار داشت: برنامه هسته ای ایران مدت ها است که عملا سرعت گیری به  نام برجام ندارد و سازمان انرژی اتمی با فراغ بال بیشتری می تواند ذیل معاهده NPT هر میزان که نیاز باشد، حتی تا غنای ۹۹ درصد اورانیوم غنی سازی کند؛ البته به شرط آن که به سمت سلاح اتمی نرود.

امام جمعه شهر جدید پرند خاطر نشان کرد: دنیا به سمت تحولات خطرناکی طی طریق می کند و در این شرایط که آن را گذار از نظم سابق به نظمی جدید تعبیر می کنند ، آینده منطقه و جهان نامعلوم است.مطالعه تاریخ می گوید معمولا گذار به نظم نوین در جهان طی دوره های مختلف با رویدادهای خشونت باری همراه می گردد و برنامه اتمی پیشرفته همراه با قدرت نظامی در چنین وضعیتی می تواند به عنوان اهرم و وسیله ای برای ضمانت امنیت و بقای یک نظام سیاسی در مواجهه با خطرات و تهدیدات بیرونی عمل کند.

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به برخی از شرارت های صهیونیست افزود: رژیم صهیونیستی نتوانست از خرابکاری در تاسیسات اتمی ایران و ترور دانشمندان این کشور نتیجه استراتژیک و دائمی بگیرد و اکنون در برابر یک ایران با قدرت بالقوه اتمی رو به رو است و خرابکاری و ترور نیز دیگر نمی تواند برنامه اتمی تهران را متوقف نماید.

امام جمعه شهر جدید پرند با اشاره به حادثه آبادان ابراز کرد: سقوط برج متروپل آبادان مصیبتی برای مردم جمهوری اسلامی به ویژه زنان و مردان غیور آبادان است و این فاجعه به علت کوتاهی‌های انسانی بوده است که از دستگاه قضا درخواست داریم همه کاهلان را به سرعت در ملاء عام به اشد مجازات محکوم کند.

وی در ادامه با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی توسط دشمنان جمهوری اسلامی در هفته گذشته اظهار داشت: دشمن با ترور می‌خواهد در دل مردم رعب و وحشت ایجاد کند؛ درحالی که دشمن هنوز تجربه کسب نکرده که مردم جمهوری اسلامی را نباید از سر بریده ترسانید؛ چراکه این مردم با کشته شدن مقاوم تر، هشیارتر و بیدارتر می‌شوند.

امام جمعه شهر جدید پرند بیان داشت: برخی در فضای مجازی پازل دشمن را کامل می کنند و به دستگاه های امنیتی خورده می گیرند که این بود امنیت؟ این گونه نیست که این افراد می‌گویند؛ بلکه آن‌ها از عمق جنگ خبر ندارند؛ چراکه اکنون سطح جنگ بیشتر از این حرف ها است و این امنیتی را که اکنون داریم مدیون هوشیاری ها و از جان گذشتگی دستگاه های امنیتی هستیم.

 

ارسال نظرات