۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۱۰۶۹۸
وزیر امور مذهبی پاکستان:

مقابله با دشمنان وحدت، هدف مشترک تهران-اسلام‌آباد است

مقابله با دشمنان وحدت، هدف مشترک تهران-اسلام‌آباد است
عبدالشکور با قدردانی ازنقش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و پیگیری مسائل مهم ملل مسلمان از جمله فلسطین بر تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «مفتی عبدالشکور» وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین مذاهب پاکستان در اسلام‌آباد میزبان هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «حسین روزبه» معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «حسین عرب اسدی» معاون سازمان اداری و استخدامی کشور بود.

در این نشست «محمد سرخابی» معاون سفارت ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی ایران در پاکستان و «فرامرز رحمان زاد» رئیس خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی نیز حضور داشتند.

وزیر امور مذهبی پاکستان با ابراز خرسندی از سفر هیات کشورمان به اسلام‌آباد، مشترکات قومی دو کشور برادر و همسایه به ویژه ارتباطات قومی مردمی را دلیل پایداری روابط ایران و پاکستان و عاملی برای توسعه این مناسبات توصیف کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مراودات دو کشور در حوزه های مذهبی، فرهنگی، پژوهش های دینی به ویژه تبادل هیات های نخبگان دینی و علمای مذاهب اسلامی و مهم خواندن نقش ایران و پاکستان در تقویت وحدت جهان اسلام و مبارزه برای حقوق ملت های مسلمان به ویژه دفاع از آرمان های مردم فلسطین و مقابله مشترک علیه توطئه های رژیم صهیونیستی، افزود: دفاع از حقانیت اسلام، حقوق مسلمانان و مقابله با توطئه های ضدتقریب از اهداف مشترک تهران و اسلام‌آباد محسوب می شود.

مفتی عبدالشکور افزود: ما از همه تلاش‌های در راستای تعاملات رسمی میان دولت‌های ایران و پاکستان از جمله توسعه روابط مردمی حمایت می‌کنیم.

وزیر امور مذهبی پاکستان با ابراز تمایل برای انجام سفر به جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اتمام ایام حج، سفر به تهران در دستور کار وی خواهد بود.

طرفین در این دیدار بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در امور حج، برگزاری مسابقات قرآنی، حضور در رویدادهای تقریبی و گردهمایی‌های مشترک با علمای دو کشور توافق کردند.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز توجه به تحکیم روابط با همسایگان را اصل سیاست خارجی جمهوری اسلامی توصیف کرد و افزود: در این راستا پاکستان جایگاه ویژه‌ای در روابط فرهنگی ایران دارد و ما مشترکات مذهبی، جغرافیایی، مردمی و تاریخی دو کشور را برای استمرار تعاملات دوجانبه حائز اهمیت می‌دانیم.

حسین روزبه با تاکید بر فتاوی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت احترام به مقدسات همه مذاهب گفت: ایران توجه ویژه‌ای به امر وحدت بین مذاهب اسلامی دارد و قائل به سلیقه‌های دینی و مسلکی نیست و تمامی مذاهب و ادیان بدون تردید قابل احترام هستند.

وی بر گسترش همکاری‌های دوجانبه با پاکستان در حوزه‌های زیارتی، قرآنی، حج و برگزاری رویدادهای دینی و تقریبی تاکید کرد.

اعضای هیات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (جمعه) ضمن شرکت در نشستی با اصحاب رسانه پاکستان در رایزنی فرهنگی کشورمان با برخی شخصیت‌های پاکستانی از جمله قائم مقام وزارت فرهنگ و میراث ملی و همچنین رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی این کشور نیز دیدار کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات