۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۱۰۷۳۴
امام جمعه موقت کرمانشاه:

برای آموزش قرآن در مدارس از مربیان مجرب استفاده شود

برای آموزش قرآن در مدارس از مربیان مجرب استفاده شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: در بحث آموزش های قرآنی در مدارس و حتی دیگر مراکز باید از مربیان مجرب و کاربلد استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در دیدار با جمعی از اساتید و فعالان حوزه قرآن استان کرمانشاه در سخنانی اظهار داشت: آشنایی با قرآن و کلام خدا باید از دوران کودکی آغاز شود، بنابراین آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی باید دانش آموزان را کتاب وحی به خوبی آشنا سازیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: البته این آشنایی باید شناختی کاربردی و عملی برای دانش آموز ما باشد، دانش آموز باید با استفاده از تجربیات مربیان قرآن با کلام وحی به خوبی و به آسانی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه بیان کلام خدا در بین دانش آموزان در بلندمدت نتیجه بخش و ثمرات مثبت زیادی در شخصیت آنها خواهد داشت، گفت: دانش آموز ما باید این مهم را بداند که قرآن کلام وحی و خداوند متعال است، باید بداند که قرآن برای هدایت همه ما نازل شده است بنابراین نباید اجازه دهیم که دانش آموز به قرآن کریم به عنوان یک کتاب درسی صرف نگاه کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: البته ناگفته نماند که در بحث آموزش های قرآنی در مدارس و حتی دیگر مراکز باید از مربیان مجرب و کاربلد استفاده نماییم، باید این مربیان علاوه بر علم و تجربه در حوزه قرآن از شخصیتی خاص برای جذب مخاطب برخوردار باشند.

امام جمعه موقت کرمانشاه زندگی قرآنی را بهترین سبک زندگی برای هر انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: قرآن قاموس زندگی براساس معنویات را به انسان ها می آموزد، انسان با انس گرفتن با کلام وحی هرگز بن بست را تجربه نخواهد کرد، بنابراین دوستی و همراهی با قرآن سعادتمندی ما را تضمین می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی خاطرنشان کرد: آشنایی درست و کامل با قرآن کریم می تواند شناخت ما از اسلام را بیشتر کند، از سوی دیگر همین آشنایی باعث می شود که هر چه قرائت نادرست از این کتاب که امروز توسط برخی از علمای به ظاهر دینی ارائه می شود، مهر باطل بخورند.

این عالم کرمانشاهی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم که مسؤولان و متولیان امور فرهنگی و دینی همانند سازمان اوقاف، تبلیغات اسلامی و... در این مسیر همواره تلاش داشته باشند و در ترویج فرهنگ قرآن در جامعه کوشا باشند./1400/

ارسال نظرات