۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۱۰۸۱۴
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد؛

تبدیل مدارس علمیه به کنشگر و پیشران فرهنگی/تشکیل کارگروه تخصصی جهاد تبیین

تبدیل مدارس علمیه به کنشگر و پیشران فرهنگی/تشکیل کارگروه تخصصی جهاد تبیین
مازندران - حجت الاسلام قائمی، تبدیل حوزه و طلاب از یک کنشگر فرهنگی به پیشران فرهنگی را از جمله سیاست های حوزه علمیه خواهران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشستی خبری که در دفتر خبرگزاری رسا در ساری برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد پذیرش در حوزه علمیه خواهران کیفی کمی است، گفت: در کنار توجه به مسائل کمی، مباحث کیفی نیز جز اولویت های حوزه علمیه خواهران است.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 22 واحد آموزشی در حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه از سطح دو تا چهار در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

حجت الاسلام قائمی با بیان اینکه یکی از سیاست های حوزه علمیه خواهران تبدیل حوزه و طلاب از یک کنشگر فرهنگی به یک پیشران فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه باید در محیط جغرافیایی خود به عنوان یک کنشگر فعال و پیشران فرهنگی عمل کنند و تحولات فرهنگی آن منطقه به عنوان یک پیشران فرهنگی باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود از فعالیت فارغ التحصیلان و دانش آموختنگان حوزه علمیه خواهران در تشکل های مردم نهاد به عنوان یک کنشگر فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این فارغ التحصیلان حوزوی در مبارزه با آسیب های اجتماعی و همچنین مسأله مهم جمعیت فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مدارس علمیه تنها به عنوان مرکز آموزشی نیستند بلکه به عنوان یک کنشکر و پیشران فرهنگی محیط عمل می کنند، بیان داشت: در حال حاضر گروه هایی با حضور طلاب حوزه علمیه خواهران در بحث سالم سازی دریا،توریسم حلال و همچنین توجه به فرزندان طلاق مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله جهاد تبیین اشاره کرد و از فعالیت کارگروه های تخصصی در حوزه علمیه خواهران با هدف سیاست گذاری، برنامه ریزی و هدایت اقشار مختلف در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری خبر داد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین اشاره ای به مسأله پژوهش در حوزه علمیه خواهران داشت و از فعالیت شبکه پژوهشگران میدانی برای نخسین بار در حوزه علمیه خواهران استان خبر داد و افزود: در این شبکه 16 نفر از پژوهشگران حوزوی با روش تحقیقات میدانی با رویکرد توجه به مسائل اجتماعی و استخراج نسخه دینی آن مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که پایان نامه های سطح چهار حوزه علمیه خواهران با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه با رویکرد فقه حکومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری دنبال می شود، تصریح کرد: وظیفه امروز حوزه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه با بهره گیری از ظرفیت های دینی موجود است.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود از ارتقاء کیفی مدارس علمیه از نظر سطوح علمی خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا پرونده ارتقاء پنج مدرسه علمیه از سطح دو به سه و همچنین دو مدرسه علمیه از سطح سه به چهار در مرکز مطرح است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران استان در پذیرش جدید را 400 نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته حوزه علمیه خوهران استان در بحث ثبت نام با رشد 80 درصدی و همچنین در بحث جذب نهایی نیز با رشد 68 درصدی مواجه بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری دو همایش ملی بررسی اندیشه های علوم تربیتی علامه مصباح یزدی و همچنین بررسی شخصیت علامه ذوفنون از سوی حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و افزود: هم اکنون در حال جذب و داوری مقالات ارسالی هستیم و در همایش علامه مصباح نیز تاکنون از هشت کشور جهان نیز شاهد ارسال مقاله به دبیرخانه همایش بودیم.

حجت الاسلام قائمی از فعالیت علمی یک مؤسسه آموزش عالی حوزوی در بابل خبر داد و گفت: در حال حاضر صد طلبه سطح چهار در دو گرایش فقه خانواده و علوم قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین تعداد مدارس علمیه سطح سه استان را سه مدرسه علمیه اعلام کرد و افزود: همچنین 17 مدرسه علمیه استان سطح دو هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود تألیف 18 عنوان کتاب و همچنین نگارش 22 مقاله علمی پژوهشی از سوی دانش آموختگان حوزه علمیه خواهران استان طی یک سال اخیر خبر داد.

حجت الاسلام قائمی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از فعالیت 200 خواهر طلبه جهادی در سطح استان خبر داد و گفت: این طلاب خواهر کاملاً مجاهدانه در حوزه معضلات اجتماعی مشغول فعالیت هستند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات