۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۱۰۹۹۸
معرفی کتاب؛

کتاب جلوه های حضور قاطع روحانیت در دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شد

کتاب جلوه های حضور قاطع روحانیت در دفاع مقدس به زیور طبع آراسته شد
کتاب سه جلدی جلوه های حضور قاطع روحانیت در دفاع مقدس توسط ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب سه جلدی جلوه های حضور قاطع روحانیت در دفاع مقدس توسط ستاد کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان قم و با همکاری انتشارات زمزم هدایت به چاپ رسیده است.

جلد اول به رهنمودهای آیات عظام و علما در دیدار با اعضای ستاد کنگره برگزاری شهدا و ایثارگران روحانی استان قم و دو جلد دیگر به سرداران و فرماندهان دفاع مقدس پرداخته است.

در بخشی از این کتاب می خوانید:

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای:

اگر کسی با چشم معمولی هم قضایا را نگاه کند و ترتیب طبیعی علل و عوامل را مورد بررسی قرار دهد می بیند که حضور و پیشگامی و هوشیاری و وظیفه شناسی برخی از خصوصیات ممتاز روحانیت یکی از مهم‌ترین عوامل و شاید یک عامل تعیین کننده در بروز و پیروزی و سیر این انقلاب و نیز تشکیل دولت و حکومت و نظام جمهوری اسلامی و ادامه آن تا امروز بوده است، دشمن هم این را می داند لذا فشاری که در گذشته و الان ازطرف دنیای استکباری روی این انقلاب وارد می شد و می شود در درجه اول به دین و روحانیت متوجه است.

اگر روحانیون کشور ما در میدان نبودند و پرچم انقلاب به دوش آنها نبود این پیروزی به دست نمی آمد این را دشمن می‌داند لذا حقد عظیم او در درجه اول متوجه اسلام و روحانیت است.

یک مسئله، مسئله ارزش ها در حوزه است باید ارزش‌هایی را به عنوان ارزش های ثابت و زوال ناپذیر همواره بیاد داشته باشند که از جمله آنها ارزش علم و ارزش جهاد است، ارزش جهاد را دست کم نگیرید طلبه جهادگر، طلبه تلاشگر، طلبه بسیجی، طلبه ای که آماده است تا در میدان‌های خطر حضور پیدا کند این طلبه است که اگر با ابزار علم مجهز شد آن وقت دنیایی در مقابل او دیگر تاب نمی آورد.

گفتنی است مجله گوهر شب چراغ ویژه نامه کنگره ۴۰۰۰ شهدای روحانی با عناوینی همچون کتاب جهاد، افق گلگون فقاهت، بیدارگران سنگرها، طلاب مکتب امام، در میانه میدان، محراب خون و گردان شیخ ها به نقش آفرینی روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس پرداخته است که همزمان با کنگره شهدای روحانیت به منظر مخاطبان گذاشته شد.

ارسال نظرات