۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۱۱۰۵۸
آیت الله سبحانی:

کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» ستاره درخشان قرن چهاردهم است

کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» ستاره درخشان قرن چهاردهم است
حضرت آیت الله سبحانی گفت: کتاب «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قرن چهاردهم مثل یک ستاره درخشان می درخشد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی در نکوداشت هفتادمین سال تألیف کتاب گرانسنگ «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر علیه السلام» که عصر سه شنبه در ساختمان سابق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد در پیامی تصویری گفت: مسأله امام مهدی یک مسأله جهانی است و تنها مربوط به اسلام نیست بلکه تمام مذاهب الهی و ادیان الهی در آن شریک هستند.

این مرجع تقلید افزود: قرآن مجید می فرماید«وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» مسأله را هم در تورات و هم در زبور نوشتیم که روزگاری فرا می رسد صالحان زمین را مالک می شوند، اتفاقاً همین کلمه الان هم در زبور است که زمین ازآن صالحان خواهد بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به تحریف کتاب های گذشتگان ابراز کرد: با وجود تحریف کتب گذشته اما این نص هنوز در زبور موجود است؛ ما هم در زیارات می خوانیم «"اَلسَّلامُ عَلَی الْمَهْدِیِّ الَّذی وَعَدَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ بِهِ الاُْمَمَ» تمام امم موحد را خداوند منان به آن وعده داده است و لذا مسأله حضرت مهدی یک مسأله جهانی است و تمام ادیان در آن شریک هستند.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به کتب علمای شیعه راجع به غیبت امام زمان (عج) اظهار کرد: کتاب منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قرن چهاردهم مثل یک ستاره درخشان می درخشد، در واقع تمام روایات در رابطه با امام زمان (عج) از طریق شیعه و اهل سنت را جمع آوری کرده است.

وی با اشاره به فهرستی از روایات جمع آوری شده، عنوان کرد: این مجموعه زحمات این مرد بزرگ است که با زحمت های فراوان و با بیداری های شب و روز توانسته است تمام روایات را باب بندی کرده و مسأله را از حد تواتر بالاتر ببرد.

ارسال نظرات