۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۱۰۸۶

مصرف میوه در زندگی روزمره کیفیت آن را افزایش میدهد

مصرف میوه در زندگی روزمره کیفیت آن را افزایش میدهد
رفتارها و انتخاب‌ های روزانه ‌ای که انجام می‌ دهید بر موارد مختلفی مانند روند پیر شدن، ناتوانی و بیماری‌ های کوتاه‌ کننده عمر، سرزندگی و انرژی تاثیر دارد. در این میان برخی عادات و رفتارهای سبک زندگی می تواند باعث بهبود کیفیت زندگی شما شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  بهداشت نیوز، اختصاص زمان کافی برای فعالیت بدنی، تغذیه و کاهش سطح استرس اصلی ترین مواردی هستند که بر کیفیت زندگی تاثیر می گذارند.

در اغلب اوقات، حس تمایل به سکون یکی از مهم ترین موانعی است که افراد برای تغییر شرایط خود تجربه می کنند.

به هر حال، ایجاد تغییرات در عادات ریشه ‌دار همیشه سخت است اما فراموش نکنید با حرکت تدریجی به سمت اهداف خود، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

در این گزارش، نکات مفیدی را معرفی می کنیم که می تواند سبک زندگی سالم شما را تضمین کند.

۱- به هدف برسید

یکی از بهترین راه ‌ها برای ایجاد شیوه‌ ها و عادات سالم، رسیدن به یک هدف است. به عنوان مثال، هدف تعیین شده می تواند چیزی ساده مانند پیاده روی سریع برای یک ساعت در روز یا انتخاب نوشیدنی های سالم تر مانند آب گوجه فرنگی به جای نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار باشد. انجام این کار به شما جهت و تمرکزی را می دهد که برای آسان تر کردن برخی اقدامات به بخشی از زندگی روزمره خود نیاز دارید.

۲- از کم شروع کنید

دلیل اینکه چرا بسیاری از مردم، پیروی از یک سبک زندگی سالم را یک تعهد بزرگ می دانند این است که سعی می کنند تغییرات مثبت را خیلی سریع و در مدتی کوتاه انجام دهند. به جای اینکه از همان ابتدا اهداف بزرگ و سخت را انتخاب کنید، از موارد کوچک شروع و به آرامی تلاش های خود را تا زمانی که می توانید بهبود بخشید.

به عنوان مثال، به جای اتخاذ یک برنامه تمرینی شدید، می ‌توانید با پیاده ‌روی سریع و تمرینات فشاری شروع کنید. وقتی مطمئن شدید که می توانید کارهای بیشتری انجام دهید، شروع به انجام آن کنید. این عمل به همان اندازه که ساده به نظر می رسد، شما را از نا امید شدن باز می دارد.

در مورد رژیم غذایی هم به یاد داشته باشید هر چقدر هم که این کار مفید باشد که خود را از مصرف کامل گوشت منع کنید، اما اگر به آن عادت داشته باشید انجام این کار آسان نیست. در عوض، مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید و سعی کنید مصرف فرآورده های گوشتی را به حداقل برسانید.

۳- این کار را به صورت گروهی انجام دهید

انجام کارها به تنهایی می تواند سخت باشد و اتخاذ یک سبک زندگی سالم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین منطقی است که به صورت گروهی به آن بپردازیم.

دوستان یا اعضای خانواده ای که علاقه مند به زندگی سالم تر هستند می توانند به شما انگیزه دهند تا به رژیم خود پایبند باشید. در واقع، آنها حتی ممکن است توصیه های مفیدی در مورد بهترین راه برای ماندن در مسیر مستقیم و درست را ارائه دهند. بنابراین از اینکه از عزیزانتان بپرسید که آیا می خواهند این کار را با شما انجام دهند، نترسید.

برخلاف تصور برخی، داشتن زندگی سالم آنقدرها هم که به نظر می رسد پیچیده و دشوار نیست. هرچند نیاز به کمی تمرین و پشتکار دارد. خوشبختانه، با پیروی از این نکات، می ‌توانید کل فرآیند را برای خود آسان ‌تر کرده و سریع ‌تر زندگی سالم را شروع کنید.

منبع: سیناپرس

ارسال نظرات