۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۱۱۱۱۹
معاون اداره کل اوقاف خبر داد؛

اجرای برنامه‌های دهه کرامت در ۳۵ بقعه قم

اجرای برنامه‌های دهه کرامت در ۳۵ بقعه قم
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان قم گفت: همزمان با دهه کرامت امسال، ۳۵ بقعه شاخص برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و طرح‌های اجتماعی را برگزار می‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) و دهه کرامت اظهار کرد: بر این اساس بقاع شاخص قم برای برگزاری مراسم باشکوه این دهه و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی گوناگون، از مدت‌ها پیش آمادگی لازم را کسب کرده‌اند.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری مجالس جشن و سرور با سخنرانی اساتید حوزوی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت اشاره کرد که در 35 بقعه شاخص تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام شرکت‌کنندگان در مراسم و راه‌اندازی کاروان شادی، بخشی از برنامه‌های جنبی برخی از بقاع به شمار می‌روند گفت: در مناطق یک و دو شهرستان قم و شهرستان‌های کهک و جعفریه، مراکز افق بقاع شاخص و هیئت امنای سایر حرم‌های مطهر امامزادگان، برنامه‌های متنوعی را برای دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین همایش‌هایی نیز با عناوینی همچون «دختران خورشید» و «دختران انقلاب» با هدف تجلیل از دختران قمی و با محوریت مزار مقدس شیخان و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) در طول دهه کرامت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جباری از برپایی گردهمایش «خواهران شهدای سراسر کشور» توسط آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: دومین گردهمایی خواهران شهدای سراسر کشور و میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا، سه‌شنبه 10 خردادماه در حرم حضرت موسی مبرقع(ع) برگزار شده است.

ارسال نظرات