۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۱۱۱۲۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مسئولان مشکل کم‌آبی روستاهای استان را پیش از ورود به تابستان تدبیر کنند

مسئولان مشکل کم‌آبی روستاهای استان را پیش از ورود به تابستان تدبیر کنند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به خشک‌سالی‌ها، از مسئولان خواست در مورد مشکل کم‌آبی روستاهای استان پیش از ورود به فصل تابستان تدبیر مناسبی بیاندیشند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در سفر به شهر شوقان از توابع شهرستان جاجرم، در رزمایش همدلی و احسان و توزیع چهار هزار و 500 بسته ارزاق معیشتی به خانواده‌های محروم، اظهار کرد: چند سالی است که استان ما با چالش‌های آبی جدی مواجه است و با اینکه در خردادماه شاهد بارندگی‌های خوبی در سطح استان بودیم؛ ولی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در فصل گرما با مشکل کم‌آبی مواجه خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌صورت جدی‌تر به فکر مدیریت آب باشیم، افزود: مسئولان باید در مورد مشکل کم‌آبی روستاهای استان پیش از ورود به فصل تابستان تدبیر مناسبی بیندیشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: ضرورت دارد برنامه‌های مقابله با کم‌آبی و مدیریت صحیح مصرف آب سریع‌تر و به‌صورت جدی‌تر اجرایی شود، چراکه اجرای این برنامه در تابستان خیلی دیر است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه شهرستان‌های گرمه و جاجرم در این استان در معرض خطر جدی‌تر کم‌آبی قرار دارند، افزود: مردم شهیدپرور و ارزشی شوقان، گرمه و جاجرم با وجود اینکه در دورترین بخش‌های ایران اسلامی نسبت به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس قرار دارند، در هشت سال جنگ تحمیلی خوش درخشیده و با وجود کمبودها و کاستی‌ها، با نثار جان و خون خود نسبت به دین، ولایت و نظام اسلامی ادای دین کردند؛ ازاین‌رو باید قدردان چنین مردمی باشیم و اجازه ندهیم بحران خشک‌سالی بیش از این آن‌ها را آزار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) افزود: دو ویژگی عصمت از گناه و برخورداری از جایگاه شفاعت از مهم‌ترین شاخصه‌های این بانوی بزرگ اسلام است.

وی افزود: زیارت حضرت معصومه(س) در قم هم سنگ زیارت حضرت زهرا(س) است و ائمه اطهار(ع) به دلیل مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س)، شیعیان را تشویق به زیارت بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س) کرده‌اند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات