۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۶۵۰۸۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فرهنگ و تفکر امام راحل در مقام معظم رهبری متبلور شده است

فرهنگ و تفکر امام راحل در مقام معظم رهبری متبلور شده است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حفظ و انتقال سبک و سیره امام راحل به نسل‌های بعد، گفت: فرهنگ و تفکر امام راحل در مقام معظم رهبری متبلور شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم و نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، در خطبه نخست نماز جمعه با اشاره به رحمت عالم‌گیر رسول گرامی اسلام، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام مانند باران رحمتی بود که بر همه جهانیان بهره رساند و می‌رساند.

وی افزود: حضرت محمد (ص) نسیم عالم هستی و باران نرمی بود که باریدن گرفت اما همه نتوانستند از این باران بهره ببرند؛ به‌گونه‌ای که در کنار پیامبر افرادی مانند ابوجهل هستند؛ ولی عایق تحجر نگذاشت از این حوزه رحمت و نعمت بهره ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ضرورت الگوبرداری از سبک و سیره اخلاقی نبی مکرم اسلام از سوی همه مردم، اضافه کرد: به همه مردم و مدیران توصیه می‌کنم دو صفت نرم‌خویی و مهربانی را داشته باشند و خشم و خشونت و سنگدلی و بی‌اعتنایی نسبت به مردم را از خود دور کنند.

وی ادامه داد: این دو، اصول اصیل و رکین در مدیریت بوده و بر این اساس مدیر باید نرم‌خو و خوش‌اخلاق باشد؛ زیرا مدیری که نتواند با دیگران گرم بگیرد؛ یعنی دافعه دارد ولی جاذبه ندارد درحالی‌که پیامبر ما جاذبه در حد اعلی و دافعه در حد ضرورت و حداقلی داشت.

امام‌جمعه بجنورد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی با اشاره به سالگرد هجرت امام خمینی (ره) به پاریس، اظهار کرد: تاریخ انقلاب خود را مرور کرده و به نسل‌های امروز و فردا منتقل کنیم، ازجمله ضروری است رنج‌هایی که امام راحل کشید و هجرت‌هایی که تحمل کرد و خون‌جگرهایی که خورد تا این انقلاب را به ثمر رساند را برای نسل‌های جدید بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه این مرد بزرگ سختی‌ها و غربت‌ها و مظلومیت‌های زیادی را تحمل کرد تا این انقلاب به نتیجه و ثمر رسید، با اشاره به پنج شیوه و روش موضع‌گیری در مقابله با فساد و مفسد افزود: یکی از این شیوه‌ها هجرت برای پیاده‌سازی آرمان‌ها و اهداف است.

وی ادامه داد: کسانی که نمی‌توانند در جایی که هستند آرمان‌های خود را پیاده کنند هجرت می‌کنند تا بر اثر هجرت بتوانند کاری کارستان کرده و تحول به وجود بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام در گناه هضم نشد، از گناه فرار نکرد، بلکه ابتدا نصیحت کرد و وقتی دید نصیحت اثری ندارد افشاگری کرد و به نظام طاغوتی و فرهنگ و مدیریت طاغوتی و نوکرمابانه حمله برد.

وی ادامه داد: در این راستا امام به هر مناسبتی پیام می‌داد و سخنرانی می‌کرد تا ذهن مردم ایران را نسبت به نظام فاسد و مفسد پهلوی روشن کند؛ اما درنهایت رژیم تحمل نکرد و امام مجبور به هجرت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امام راحل ابتدا از ایران به ترکیه هجرت کرد، از آنجا به نجف اشرف و عراق هجرت کرد و مدتی در آنجا زندگی کرد و سپس موعد هجرت از عراق به فرانسه رسید که سرنوشت‌ساز بود.

وی تصریح کرد: در فرانسه دنیای استکبار ناخواسته ابزار خود را در اختیار امام گذاشت تا رهبر کبیر انقلاب بتواند پیامش را جهانی کند و رسانه‌ها در خدمت امام قرار گرفتند تا علیه نظام ظالم پهلوی افشاگری کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هجرت چهارم امام از فرانسه به ایران بود، افزود: امام با ورود به ایران ریشه‌های طاغوت را برکند و نهال بزرگی به نام انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کاشت.

وی با اشاره به اینکه امام ما هم مهاجر بود، هم مجاهد بود و هم مبلغ راستین بود، خاطرنشان کرد: امام ابتدا از تبلیغ شروع کرد، بعد هجرت کرد و سپس هشت سال دفاع مقدس را فرماندهی و مدیریت کرد؛ ازاین‌رو باید گفت امام به‌حق، حق پدری و رهبری بر امت اسلام دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه مراقب باشیم حکمت، علم، اخلاق، مدیریت و سیره امام را از یاد نبریم، گفت: باید کتاب‌های درستی ما در مدارس و دانشگاه‌ها این تاریخ سراسر باغیرت امام را ترسیم کنند.

وی تأکید کرد: مبادا امام فراموش شود و انسان منحرفی بگوید امام را باید به موزه‌ها سپرد، امام موزه‌ای نیست بلکه بر فراز است و فرهنگ و تفکر امام در رهبری امام خامنه‌ای متبلور شده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات