۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۷۱۱۱۳۵

بیانیه مجمع طلاب و فضلای فرزند شهید در محکومیت جشنواره کن

بیانیه مجمع طلاب و فضلای فرزند شهید در محکومیت جشنواره کن
بیانیه مجمع طلاب و فضلای فرزند شهید در محکومیت توهین به مقدسات دینی و ارزشهای فرهنگی ملت مسلمان ایران در ناجشنواره کن منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، متن بیانیه به شرح ذیل است:

سلام و درود خدا بر امام شهیدی که همدمی رفیق است برای زائرانش، پدری رئوف و مهربان است برای شیعیانش و چون مادری نیکوکار و دلسوز است برای مردم عالم[1].

اما ستم پیشگان جهان او را کشتند به دست و زبان و هنوز می­کشند با دست و زبان رسانه­ها؛ و چه بد ستمگرانی هستند که از عاشورای حسینی تا امروز، همچنان «شایعت و بایعت و تابعت» بر قتل حسین علیه السلام.

گویا پرچم سرخ شهادتی که در کربلا برافراشته شد، یکبار دیگر در مشهد طوس به اهتزار در آمده است تا نشان دهد، خاندان اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم، تا همیشه تاریخ خاندان شهادت بوده و هستند و در روشن نمودن چراغ هدایت انسانها، هر روز شهید می­شوند؛ و کرامتنا الشهاده.

مجمع طلاب و فضلای فرزند شهید در پی توهین به ساحت نورانی و ملکوتی حضرت ثامن الحجج امام رضا علیه السلام، تمام دست اندرکاران، بانیان و تابعان این اقدام سخیف و خبیثانه را محکوم نموده و با یادآوری شهادت دو روحانی جان بر کف که چند هفته پیش در صحن حرم آن امام همام روی داده بود، تأکید می کند، اقدام صورت گرفته در فسادواره کن، آن هم در آستانه دهه کرامت و میلاد مطهر آن امام رئوف، جنایتی دیگر در امتداد همان جنایت پیشین تفسیر شده و نشان می دهد دشمنان اهل بیت علیهم السلام و تروریستهای جهانی، این بار حقد و کینه خود را متوجه روضه رضوان رضا علیه السلام کرده و گاهی به دست و گاهی به زبان، می­خواهند نور خدایی او را خاموش کنند؛ قَتَلَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ بِالْأَیْدِی وَ الْأَلْسُنِ.

مدتی است که انتشار انوار قدسی رضوی در جامعه شدت یافته و قلبهای مردم جهان از کوچک و بزرگ، زن و مرد تا پاک و گنهکار متوجه مهربانترین قلب جهان، آقا علی بن موسی الرضا شده است و کوردلان شیطان صفت جن و انس، که جز دشمنی با انسان و سعادت انسانی هدفی ندارند، طاقت از کف داده راه جنایت در پیش گرفته اند.

ما در این صف کشی تاریخی بار دیگر سند محبت خود به خاندان اهل بیت علیهم السلام را با جوهر اشک امضا کرده و با مشتهای گره کرده، از دشمنان خاندان رسالت بیزاری می­جوییم و هشدار می­دهیم که اگر کسی از سر غفلت یا لجاجت، دست و زبان خود را به حمایت از این جانیان بدکردار آلوده سازد، بداند مسیر خیانت به ملت ایران و امت اسلام را در پیش گرفته و از دایره مهر عاشقان رضا (ع) بیرون خواهد افتاد.

در پایان از همه مسئولان دستگاههای فرهنگی، قضایی، انتظامی و دیپلماسی ایران اسلامی می­خواهیم نسبت به وقایع روی داده حساس بوده و مطابق قانون اساسی که میثاق ملت ایران بوده و برای آن شهیدان بسیاری تقدیم شده است، تمهیدات لازم برای برخورد با عاملان داخلی و خارجی این اهانت نابخشودنی و پیشگیری از تکرار آن را تدارک کنند.

 هیئت مدیره مجمع طلاب و فضلای فرزند شهید

11 خرداد 1401

 

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات