۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۱۱۱۲۰

بیانیه جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب در محکومیت به مقدسات دینی

بیانیه جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب در محکومیت به مقدسات دینی
بیانیه جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی در محکومیت توهین به مقدسات دینی و ارزشهای فرهنگی ملت مسلمان ایران منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، بیانیه جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی در محکومیت توهین به مقدسات دینی و ارزشهای فرهنگی ملت مسلمان ایران در ناجشنواره کن:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

السلام عليک يا غريب الغربا و يا معين الضعفا، يا ابا الحسن، يا علي ابن موسي، ايها الرضا (ع)

سلام بر امام رئوفی که مهربانی و عطوفتش بیشتر از شمار زائران بی شمارش است. سلام بر امام شهیدی که جز به پاکی و نیکویی دعوت نکرد اما به دست و زبان او را کشتند و بر او ستم روا داشتند.

و ستم پیشگان هنوز «شایعت و بایعت و تابعت علی قتلک»، به هر دستی و زبانی که بتوانند و اینک با زبان سینما؛ و صد افسوس که داغ این ننگ را بر پیشانی هنر هفتم زدند. هنری که آرمانش تعالی انسان بود از قاب تصویر و اکنون شرمسار خیل عظیم و چند صد میلیونی انسانهایی است که برای تعالی به درگاه الهی، جبین ارادت خویش را بر آستان بلند و متعالی امام مهر و عطوفت، امام رضا علیه السلام می­سایند و در محضر دوست، او را واسطه درمان و روشنی می­کنند.

اما کوردلان همیشه تاریخ از سر نادانی یا دشمنی، تلخکامی­ها و کاستی­های وجود خویش را بر سر اسوه مهربانی فریاد زدند و سیاهی و حقارت بیشتر خود را عیان ساختند.

جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی، هم ساخت نافیلم موهن «عنکبوت مقدس»، و هم اقدام سیاسی، غیر اخلاقی و غیر حرفه ای جشنواره کن در برجسته سازی و اعطای جایزه به آن فیلم را محکوم کرده و از به ظاهر هنرمندانی که در آن مراسم خیمه شب بازی، دهان به توهین و تحقیر ملت بزرگ ایران و باورهای توحیدی آنان باز کردند، اعلام برائت نموده و تأکید میکند، توهین به مقدسات دینی و ارزشهای فرهنگی ملت مسلمان ایران، خط قرمز هنرمندان متعهد و با اخلاق این سرزمین است.

البته خاطر نشان میکنیم این دوری جستن از زشتی ها و پلشتی ها، به دور از هرگونه خشونت رفتاری یا گفتاری بوده و بهترین قاضی را خداوند متعال و بهترین هیئت منصفه را مردم میدانیم.

در پایان بار دیگر به آستان نورانی جان و جهان شیعیان، چشم و چراغ ایران، امام رضا علیه السلام درود بی پایان می فرستیم و از خداوند متعال میخواهیم به برکت وجود نورانی ایشان، جامعه فرهنگی و هنری سرزمین ما را سرشار از سلامت اخلاقی و روشنایی اندیشه قرار دهد.  

اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ لِي شِفَاءً وَ نُوراً إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ

بارالها آن را براى من درمان و نور قرار ده بدرستى كه تو بر هر چيز توانايى

جمعیت فعالان فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی

ارسال نظرات