۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۱۱۱۷۰
آیت الله حسینی بوشهری:

روحانیت باید از انقلاب دیده بانی کند نه اینکه گوشه‌ای به درس بپردازد

روحانیت باید از انقلاب دیده بانی کند نه اینکه گوشه‌ای به درس بپردازد
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت باید از انقلاب دیده بانی کند نه اینکه گوشه‌ای به درس بپردازد، گفت: کشور در مراحل عالیه‌ای قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر چهارشنبه در اجلاسیه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد گفت: مزدوران داخلی در کنار مزدوران خارجی دست به دست هم دادند و فیلمی را تهیه کرده و مشهد را نشانه گرفته اند جا داشت عزای عمومی اعلام شود که دشمنان ما بی باکانه جسارت می‌کنند؛ از مسؤولین مصرانه می‌خواهم جلوی تکرار را بگیرند.

وی با تسلیت حادثه متروپل آبادان از مسؤولین خواست مقصران را شناسایی و مجازات کنند و گفت: جا دارد تا آخر عمر سوگوار امام خمینی باشیم؛ انقلابی که توسط معمار آن و همراهی مراجع تقلید و حضور پرشور طلاب و فضلای آن روز ایجاد شد بسیار ارزشمند است و مردم نیز سینه سپر کردند و پای انقلاب ایستاده و مشکلات را همچنان تحمل می‌کنند.

امام جمعه قم گفت: این نصرت خداوند است که در این جهان پر غوغا زیر این آسمان جایی وجود دارد و سخن از دین و اسلام و معنویت در آن است؛ انقلاب ما دارای مبانی و اصول اسلامی است و همچنین ظرفیت و کارآمدی دارد و در کنار آن توانایی برطرف کردن چالش‌های پیش روی خود را دارد.

وی ادامه داد: مبانی انقلاب برخاسته از فطرت است و برای نسل امروز و فردا جذابیت دارد البته که هر روز آسیبی در مقابل ما هست و می‌توان با تکیه بر مبانی و ظرفیت‌ها در مقابل این چالش‌ها ایستادگی کنیم؛ هر نظامی برای حیات سیاسی خود نیازمند مبنا است که پایه‌های اصلی آن نظام را نیز تشکیل می‌دهند.

مدیر سابق حوزه‌های علمیه کشور گفت: به هر میزان که اصول انقلاب پر رنگ‌تر باشد ماندگاری نظام هم بیشتر می‌شود؛ استواری که در انقلاب ما دیده می‌شود بسیار بزرگ است که از این بالاتر رخ نداده، زیرا دیگر انقلاب‌های دنیا دارای مبانی قرص نبوده اند.

وی افزود: درست است که در عرصه بین المللی دچار چالش هستیم، ولی با اصول و مبانی قوی که داریم اگر از ظرفیت‌ها با کادرسازی و نظام سازی استفاده شود می‌توانیم به نتیجه روشن برسیم؛ در سختی‌های دوران انقلاب می‌بینیم که شعار عدالتخواهی نسل ما را سر ریل انقلاب آورده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سرود سلام فرمانده گفت: یک سرود با خطاب قرار دادن امام زمان غوغایی به پا می‌کند که نشان از علاقه مردم است و این مهم در فضایی رخ داده که گرانی غوغا می‌کند؛ از مسئولان توقع و انتظار داریم که با جدیت بیشتر و از شیوه‌های بهتر برای مهار آن استفاده کنند؛ مردم در ورزشگاه آزادی تهران و نقاط مختلف کشور به صحنه می‌آیند و بچه‌ها نیز پیام می‌دهند تا ما هستیم نگران این انقلاب نباشید.

وی با بیان اینکه همواره در همه انقلاب‌ها نسل بعدی از آن انقلاب روی بر می‌گرداند، گفت: این انقلاب دارای مبانی و اصولی است که دست برداشتنی نیست؛ در ایام ۲۲ بهمن با آقایی بحث می‌کردم که نمی‌خواست در راهپیمایی شرکت کند، اما روز بعد او در راهپیمایی دیدم و علت حضورش را پرسیدم که به من گفت این انقلاب را نمی‌توان تنها گذاشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: گاهی ممکن است گرد و غباری بر روی درخت انقلاب بنشیند، اما ریشه اش بسیار مستحکم است که به برکت آن نقطه‌های امید را در اروپا و آفریقا می‌بینم.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به حوادث و تقابل‌ها با رژیم اشغالگر قدس گفت: رژیم صهیونیستی امروز بزدلانه از طریق نفوذ عواملی که دست پرورده هستند به ما ضربه می‌زند و امروز در وضعیتی گرفتار شده که دور خود دیوار کشیده است؛ رژیم سابق پرقدرت کجا و این رژیم کجا؛ مردم خوب ما به مدد امام امت آمدند و سرود «سلام فرمانده» همه جا شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی حرکتی ایجاد و همه را با امام زمان آشنا کرد و ان شاءالله پایان این تلاش‌ها ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد بود؛ جامعه را باید امیدوار نگه داشت، زیرا جامعه‌ای که امید دارد سختی را به جان می‌خرد و چشم ما باید به اصول و مبانی اسلام باشد و از آن تخطی نکنیم؛ اگر پای سلیقه‌های شخصی مطرح شد و عده‌ای خواستند از اصول عبور کنند آنجا باید احساس خطر کرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نظام اسلامی ما در عین ثبات می‌تواند تحول پذیر هم باشد و نظام اسلامی این کارآمدی را دارد؛ در تجهیزات پزشکی، سلول‌های بنیادین، صنعت هسته ای و تجهیزات پیشرفته ظرفیت‌های نظام نمایان شده و ظرفیت قدم برداشتن به سمت جلو را دارد.

وی در پایان با بیان اینکه روحانیت باید از انقلاب دیده بانی کند نه اینکه گوشه‌ای به درس بپردازد، خاطرنشان کرد: کشور در مراحل عالیه‌ای قرار دارد و گوی سبقت را از بسیاری کشور‌ها ربوده است؛ چون اینجا ایمان و اراده و باور بوده و مردم به نتیجه رسیدند و جایی که باور سست باشد نتیجه‌ای نیز حاصل نمی شود.

ارسال نظرات