۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۷۱۱۲۷۲
با حضور آیت الله علم الهدی صورت گرفت؛

رونمایی از سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مرکز خدمات حوزه

رونمایی از سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مرکز خدمات حوزه
سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در حاشیه همایش مدیران مرکز خدمات در مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در حاشیه همایش مدیران مرکز خدمات حوزه و با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جمال الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات در این مراسم گفت: فرزندآوری یکی از رهنمودها و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و این سند در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، حمایتی، بهداشتی، درمانی و اجتماعی رهنمودهای رهبری را عملیاتی می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جوانی جمعیت، گفت: رهبری معظم انقلاب تأکید داشته‌اند: «در مورد مسئله فرزند آوری نیاز به قانون است، احتیاج دارد به دنبال‌گیری جدّی دستگاه‌های اجرائی و بایستی بِجِدْ مسئله‌ی فرزندآوری را مهم دانست و از پیری جمعیّت ترسید.»

وی با اشاره به بخش‌های مختلف سند جامع حمایت از فرزند آوری و جوانی جمعیت مرکز خدمات گفت: در بخش وضعیت شناسی این سند وضعیت فعلی فرزندآوری در جامعه هدف بررسی شده است و در بخش مسئله شناسی، مسائل استخراج شده از نشست‌های خبرگانی و بررسی اسناد، ارائه شده است.

معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات ادامه داد: بخش سوم این سند مربوط به سیاست‌ها و انتخاب راه‌کارها برای حل مسائل است و در بخش مدل مفهومی و تعیین گروه‌های دارای اولویت، جهت شکل‌گیری نگاه جامع و چندبعدی در حوزه ارائه راه‌حل‌ها و راه‌کارها، مدل مفهومی و راهبردی حل مسئله ارائه شده است.

وی با بیان اینکه ماتریس مسائل و راه‌کارها شامل راه‌کارهای مختلف با در نظر گرفتن مسائل شناسایی شده، بخش پنجم این سند را تشکیل می‌دهد، گفت: در بخش ششم سند نگاشت بین واحدی مورد توجه قرار گرفته و تقسیم کار بین بخش‌های مختلف مرکز مشخص شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: در بخش هفتم، فرایند عملیاتی سند مورد توجه قرار گرفته و شکل‌گیری ستاد ازدواج و جمعیت تبیین شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این سند معاون خانواده و معیشت، مدیرکل فرهنگی و نمایندگان معاونت‌های برنامه‌ریزی و ارزیابی، سلامت و مسکن مرکز خدمات و نماینده صندوق قرض‌الحسنه شجره طیبه اعضای ستاد هستند.

ارسال نظرات