۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۱۱۳۹۰
آیت الله اراکی تأکید کرد؛

لزوم مقابله مردم و مسئولان با جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن

لزوم مقابله مردم و مسئولان با جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن
عضو جامعه مدرسین با اشاره به جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، گفت: ما باید سپاهیان حراست از فرهنگ داشته باشیم و نگذاریم تجلیات دشمن در خانه‌های ما نفوذ کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۱۵ خرداد که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین روزهای عصر معاصر ۱۵ خرداد است که در این روز تاریخ ورق خورد و صفحه جدیدی در تاریخ بشر آغاز گردید و در این صفحه نو سخن از اسلام می باشد و دست برتر، دست پیروان پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی با تاریخ این حادثه بی نظیر افزود: یکی از وظایف ما تبیین این ایام بزرگ و تبیین هدف، راه و مقصد این حرکت عظیم و بی نظیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به داستان حضرت موسی علیه السلام در قرآن کریم ابراز کرد: با ۱۵ خرداد مردم جهان به تدریج با پیام محمدی (ص) آشنا شدند و ملت ایران که صدها سال تحت تربیت ولایت اهل بیت (ع) قرار گرفته بودند آماده پذیرش نظریه ولایت شدند و این که یک جامعه و هویت آن ولایت پذیر شود مهمترین مقدم حضور خواهد بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه باورهای فردی را بسیار خوب و مهم دانست و اذعان کرد: هرچند باورهای فردی بسیار مهم است اما مقدمه ظهور با باورهای جمعی فراهم می شود و زمینه ظهور حضرت حجت (عج) وقتی فراهم خواهد شد که روح جمعی یک جامعه ولایت پذیر‌ شود.

وی با اشاره به سرود سلام فرمانده و تجدید عهد با حضرت ولی عصر (عج) ابراز کرد: پدیده ای که امروز در جامعه مشاهده می کنیم یک پدیده زودگذر و هیجانی نیست بلکه مراجع ما در طول تاریخ تشیع سال ها تلاش کردند تا این روح جمعی پدید بیاید و اگر این روحیه در عصر امام حسین وجود داشت که یا مرگ یا حسین بر لب داشتند امروز شاهد غیبت حضرت امام زمان (عج) نبودیم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه هویت جمعی ولایت‌پذیری یعنی ما زیر بار ظلم و استکبار نخواهیم رفت، اظهار داشت: اگر کسی از فرمان الهی در همه عرصه های زندگی اش اطاعت کرد به این معناست که هویت الهی را پذیرفته و صبغة الله به خود گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دو فرمان در جامعه بیشتر وجود ندارد، عنوان کرد: فرمان یا الهی و یا هوای نفس و مستکبران است و هر نوع حکومتی که مبنایش هوای نفس باشد همان حکومت طاغوت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: قالوا سمعنا یعنی هویت آنها اطاعت پذیری از خداست و ۱۵ خرداد آغاز چنین جنبشی در بشر بود و حدود ۱۵ سال مجاهدت های امام در داخل و خارج ایران طول کشید تا جامعه و هویت آن برای قیام در بهمن ۵۷ شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ملاک هویت جمعی یعنی این هویت باید به حدی برسد که جامعه خدا را بر غیر خدا ترجیح داده و همه هستی اش را برای برپایی دین خدا بدهد، تصریح کرد: دشمنان اهمیت این هویت را به خوبی فهمیده‌اند آنها به خوبی درک کردند که سرچشمه این هویت قرآن کریم، پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) است و لذا روزی قرآن را می سوزانند و روز دیگر هتک حرمت پیامبر و اهل بیت طاهرینش را در دستور کار قرار می دهند.

آیت الله اراکی ضمن محکوم کردن هتک حرمت امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خاطرنشان کرد: مردم در ایران با پیامبر اکرم (ص) از طریق حضرت رضا (ع) آشنا می شوند، امام رضا تجلی کامل قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و ابا عبدالله الحسین (ع) است و حضرت رضا رمز ولایت کامل و همه ارزش ها و مقدسات ما است.

وی افزود: آن عنصر گندیده که به حضرت رضا (ع) توهین کرد به همه مقدسات ما توهین کرده است و اگر آن روزی که امام راحل حکم ارتداد سلمان رشدی را صادر کرد اجرا می‌شد امروز شاهد چنین جسارتی نبودیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقتدار نظام در عرصه نظامی اظهار کرد: ما در انقلاب توانستیم قدرت سیاسی دشمن را در هم بکوبیم و نظامی در عرصه اندیشه های سیاسی امام را محقق کنیم اما امروز دو تهاجم اقتصادی و فرهنگی در پیش داریم.

وی ادامه داد: در عرصه نظامی نتوانستند به نظام اسلامی خدشه ای وارد کنند لذا از طریق جبهه اقتصادی و فرهنگی قصد ضربه زدن به این نظام را دارند مسؤولین وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌اند که امیدواریم به فضل الهی و با صبر و حوصله ملت موفق شوند که باید با گرانی مبارزه و این بار سنگین را از دوش مردم بردارند.

آیت الله اراکی با تاکید بر برخورد با هنجار شکنان گفت: جبهه دیگر جبهه فرهنگی و حریم شکنی هاست که ما باید سپاهیان حراست از فرهنگ داشته باشیم و نگذاریم تجلیات دشمن در خانه‌های ما نفوذ کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به وظیفه دستگاه های دولتی و مردم در مقابل هنجار شکنی و نفوذ فرهنگی دشمن عنوان کرد: سگ گردانی باید در جامعه ایران زدوده شود چرا که سگ‌گردانی مبارزه با هویت ملی ما است، در مقابل چنین جنگ و نفوذی با تصویب قانون بایستید اگر مسئولین ما اقدام نکنند گروه‌های مردمی باید اقدامات لازم را انجام داده و جلوی این پدیده هنجار شکن را بگیرند.

وی در پایان عفت زدایی را جنگ بر علیه هویت ملت ایران برشمرد و اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم این پدیده در جامعه اسلامی رواج پیدا کند.

ارسال نظرات