۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۳
کد خبر: ۷۱۱۴۰۴

آیا اوکراین باید خاک خود را تسلیم روسیه بکند؟

آیا اوکراین باید خاک خود را تسلیم روسیه بکند؟
رئیس جمهور آمریکا در سخنانی جنجالی گفته است که این به اوکراین بستگی دارد که آیا سرزمین‌های خود را به روسیه واگذار کند یا خیر؟

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، اظهارات «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره واگذاری و یا عدم واگذاری بخشی از قلمرو اوکراین به روسیه خبرساز و جنجالی شده است.

در همین ارتباط گزارش شده است که «جو بایدن» در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین برای دستیابی به صلح نیاز به واگذاری بخشی از خاک خود دارد یا خیر، گفت: «من به اوکراینی‌ها نمی‌گویم چه باید بکنند یا نکنند. هیچ چیز در مورد اوکراین بدون قبول خود اوکراین قابل قبول نیست. قلمرو آنهاست من به آنها نمی گویم که چه کاری باید انجام دهند و چه کاری را نباید انجام دهند.»

رئیس جمهور ایالات متحده در عین حال اظهار داشت که این به دولت اوکراین بستگی دارد که آیا مناطقی را به روسیه واگذار کند یا نه!

جو بایدن همچنین در اظهارنظری محافظه کارانه گفت: «هر دو طرف ممکن است مجبور به مذاکره برای پایان دادن به جنگ شوند، اما به نظر من در نقطه‌ای، باید توافقی از طریق مذاکره صورت گیرد و البته نمی دانم این توافق چه امتیازاتی را شامل می‌شود.»

به گزارش مهر، علاوه بر این بایدن در اظهاراتش بر حمایت مداوم از اوکراین تاکید کرد و گفت که دولت او اوکراینی‌ها را در موقعیتی قرار می‌دهد که بتوانند از خود دفاع کنند.

هفته گذشته، زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی در پارلمان لوکزامبورگ اعتراف کرد که روسیه با موفقیت یک پنجم از خاک اوکراین را تصرف کرده است. زلنسکی در ادامه خواستار آزادسازی دونباس تحت کنترل جدایی طلبان مورد حمایت روسیه شد.

ارسال نظرات