۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۷۱۱۴۳۲

اوکراین تنها یک ابزار چانه زنی برای غرب است که فریب می خورد

اوکراین تنها یک ابزار چانه زنی برای غرب است که فریب می خورد
وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه بروکسل با صراحت گفت که گسترش ناتو و ورود احتمالی اوکراین به آن اصلاً به روسیه مربوط نمی‌شود، گفت: غرب با امتناع از قبول پیشنهادهای امنیتی مسکو، اوکراین را در عمل به پایگاهی برای تهدید و بازداندگی روسیه تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه شب گذشته، شنبه، اعلام کرد که کشورهای غربی پس از نشست استانبول بین نمایندگان فدراسیون روسیه و اوکراین در آخر ماه مارس، مقامات کی‌یف را از ادامه روند مذاکرات با مسکو منع کردند.

لاوروف گفت: «اوکراین تنها یک ابزار چانه زنی برای غرب است، ابزاری که عمدتاً توسط ایالات متحده و انگلستان فریب می‌خورد. گروه آنگلوساکسون که اکنون توسط غرب رهبری می‌شود، مقامات اوکراینی را  به عنوان ابزاری برای بازدارندگی روسیه تحت کنترل خود دارند.»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز روز جمعه گفته بود که نمی‌توان به پایان سازنده روند مذاکرات بین مسکو و کی‌یف اعتماد کرد، برای اینکه طرف اوکراینی دائما در حال تغییر مواضع خویش، بر اساس دستورالعمل داده شده از سوی غرب است.

مذاکرات بین هیئت‌های روسیه و اوکراین در اواخر ماه آوریل بطور کامل متوقف شد. طرف روسی هنوز پاسخی از کی‌یف درباره پیشنهادات خود درباره توافقنامه صلح دریافت نکرده است.

ترکیه بارها تلاش کرده تا به روند مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین کمک کند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور ابراز امیدواری کرده که مناقشه کنونی در اوکراین با برقراری آتش‌بس و دستیابی به توافق صلح بین طرفین هر چه سریعتر پایان یابد، البته به گفته وی، تاکنون وضعیت هر روز بدتر شده و کشورهای غربی هم تلاش واقعی برای حل و فصل این مناقشه انجام نداده‌اند.

ارسال نظرات